Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY217 | SPOR VE STRATEJİK YÖNETİM | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. HALİS EGEMEN MERDAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, kulüp yönetimi strateji uygulamaları ile ilgili süreçlerin işleyişini tartışabilme ve bir spor örgütünün SWOT analizini yapabilme bilgisini kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; stratejik yönetim ile ilgili terim ve kavramlar, stratejik planlama sürecinin ögeleri, spor kulübü vizyonu ve misyonu, dış ve iç çevre analizi (SWOT analizi), konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1.Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2.Spor işletmelerinin yönetim modellerini anlatır. |
3.Kulüp yönetimi strateji uygulamaları ile ilgili süreçlerin işleyişini tartışır. |
4.Bir spor örgütünün SWOT analizini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yönetim Yaklaşımları | Anlatım soru cevap tartışma yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Stratejik yönetim ile ilgili terim ve kavramlar | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Spor işletmelerinin yönetim modeli | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Spor işletmelerinde stratejik planlamanın fayda ve zorlukları | Anlatım soru cevap tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Stratejik planlama sürecinin ögeleri | Anlatım ve soru cevap yöntemi |
6 | Bütçe örneklerinin incelenmesi | Bütçe yapısı ve uygulamaları | Anlatım soru cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konuyla ilgili makale okuma | Kulüp yönetimi strateji uygulamalarında dikkate alınması gerekli konular | Anlatım soru cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Temel stratejiler ve alt grup stratejileri | Anlatım soru cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Üst yönetim stratejileri ve uygulamaları, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | İş yönetimi stratejileri: rekabet stratejileri, görev tanımları ve prosedürler, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi, uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür taraması | Spor işletmelerinde vizyon, misyon, temel ilke ve değerleri belirleme ve uygulama çalışması | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Literatür taraması | Spor kulübü vizyon, misyon, temel ilke ve değerleri belirleme, uygulama çalışması | Anlatım, Gösteri Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışması |
14 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Dış ve İç Çevre Analizi ve öğrencilerin hazırladıkları SWOT analizlerinin değerlendirilmesi | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Proje Sunumları –I (Öğrencilerin hazırladıkları SWOT Analizlerinin değerlendirilmesi ) | Anlatım Gösteri Yöntemi ve Uygulamalı Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
1.Eren, E. (2010). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Yayın. 8. Baskı, İstanbul |
2.Barutçugil, İ. (2013). Stratejik Yönetim 101. Kariyer Yayınları, İstanbul |
3.Dinçer, Ö. (2013). Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası. Alfa Yayıncılık, İstanbul |
4.Ülgen, H. ve Mirze, K. (2007). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Arıkan, Istanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
3 | |||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
1 | |||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
1 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |