Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY327 | SPOR İŞLETMECİLİĞİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. GÜNER EKENCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını ve spor İşletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözme yöntemlerinin işlevselliğini tartışabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin İçeriği; üretim faktörleri, pazarlama stratejileri, sporda insan kaynakları yönetimi, spor işletmesi incelemesi, spor işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve karşılaşılan sorunlar konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor işletmeciliği ile ilgili kavramları tanımlar |
İşletme fonksiyonlarını açıklar |
Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejilerini açıklar |
Kamu ve özel spor kuruluşlarının, işletme stratejileri ile ilgili uygulamalarını tartışır |
Spor İşletmelerinde, insan kaynakları yönetimi ile ilgili problem çözüme yöntemlerini açıklar (explain) ve bu yöntemlerin işlevselliğini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Üretimin Tanımı ve Anlamı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
2 | Literatür tarama | Üretim anlayışının gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
3 | Konuya ilişkin kitap okuma | Üretim stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntem |
4 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Spor işletmeciliğinde üretim stratejileri, öğrenci sunumlarının değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Pazarlama tanımı ve pazarlama anlayışının gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Pazarlama stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Spor işletmeciliğinde pazarlama stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Halkla ilişkiler kavramı ve gelişim süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | Spor işletmelerinde halkla ilişkiler kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlığı | İnsan kaynaklarının gelişim süreci | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Konuya ilişkin örnek olay incelemesi | Spor işletmelerinde insan kaynakları yönetimi ve insan kaynakları yönetimi sürecinde karşılaşılan sorunlar | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
14 | Ziyaret edilecek kurum ile ilgili bilgi toplama | Bir spor işletmesini (Spor İstanbul A.Ş.) yerinde inceleme | Gözlem ve İnceleme Yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2002). Spor İşletmeciliği. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2014). Spor örgütleri için işletme yönetimi. Berikan Yayınevi, Ankara. |
Foster, G., O'Reilly, N. ve Dávila, A. (2016). Sports business management: Decision making around the globe. Routledge, New York. |
Rosner, S. ve Shropshire, K. (Eds.). (2011). The business of sports. Jones ve Bartlett Publishers. Sudbury, US |
Beech, J. G., Beech, J., ve Chadwick, S. (Eds.). (2004). The business of sport management. Pearson Education, Londra. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
2 | |||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
1 | |||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
2 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |