Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY329 | SPOR HUKUKU | 5 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ONUR KORU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere; ulusal ve uluslararası spor hukuku mevzuatı çerçevesinde, hukuksal işleyişi yorumlayabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; spor hukuku ile ilgili tanım ve kavramlar, türkiye’de spor teşkilatlanması ve bakanlığın kurulması, spor örgütlerinin hukuksal niteliği ve hiyerarşik ilişkisi, tff’nin kuruluşu, özellikleri ve diğer örgütlerden farkı, spor kulüplerinin tanıtılması, sporcuların çalışma koşulları ve mevzuatı, spor hukuku uyuşmazlıklarının çözüm yollarına genel bakış, spor kulüpleri ve mevzuatının incelenmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Spor hukuku alanı ile ilgili kavramları tanımlar. |
Sportif faaliyetler sırasında oluşabilecek hukuksal ihtilaf durumlarında, mevzuata ilişkin maddeleri açıklar. |
Sportif faaliyetleri kapsayan uygulamalardaki hukuki uyuşmazlıkların çözüm yollarını seçer. |
Ulusal ve uluslararası spor hukuku mevzuatı çerçevesindeki yargısal işleyişi yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Spor Hukuku Kavramı, Tarihsel Doğuşu Ve Örgütsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Literatür Taraması | Sporun Geçirdiği Aşamalar Ve Hukukla Tanışması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Türkiye Spor Bakanlığı Resmi Sitesi İncelemesi | Türkiye’de Spor Teşkilatlanması Ve Bakanlığın Kurulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Konuya İlişkin Makale Okuma | Spor Örgütlerinin Hukuksal Niteliği Ve Hiyerarşik İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Türkiye Futbol Federasyonu Resmi Sitesi İncelemesi | TFF’nin Kuruluşu, Özellikleri Ve Diğer Örgütlerden Farkının incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Haber Araştırması | TFF Statüsünün Ayrıntılı İncelenmesi Ve Dünya Mevzuatındaki Yeri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Literatür Tarama | Spor Kulüplerinin Tanıtılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Spor Kulüplerinin Resmi Sitelerinin İncelenmesi | Spor Kulüpleri Ve Mevzuatının İncelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Mevzuatın ilgili maddelerini okuma | Sporcuların Çalışma Koşulları Ve Mevzuatı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Konuya İlişkin Makale Okuma | Profesyonel Sporcu Ve Amatör Sporcu Statüsü Ve Çalışma Koşulları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Literatür Tarama | Dopingle Mücadele Ve Şiddet Mevzuatının İncelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Konuya İlişkin Makale Özeti Çıkarma | Spor Hukuku Uyuşmazlıklarının Çözüm Yollarına Genel Bakış | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Örnek Vaka İncelemesi | Örnek Olayla Birlikte Spor Tahkim Ve Spor Ceza Mahkemeleri Yargısal Sürecinin İncelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Grup Çalışması |
15 | Örnek Vaka İncelemesi | Örnek Olayla Birlikte Spor Tahkim Ve Spor Ceza Mahkemeleri Yargısal Sürecinin İncelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Üçışık, H. F. (2017). Spor Hukuku, Ötüken Yayın Evi, İstanbul |
Berberoğlu, Yenipınar F. (2018). Spor Hukuku, Seçkin Kitap Evi, İstanbul |
Gerçekler, H. (2015). Spor Hukuku, Seçkin Yayın Evi, İstanbul |
Gardiner, S., O'Leary, J., Welch, R., Boyes, S., Naidoo, U. (2012). Sports Law, Routledge, Oxon, UK |
Günal, A. N., Küçükgüngör, E. (2011). Türk Spor Hukukunun Genel Esasları ve İlgili Mevzuat, Yetkin Yayınları, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
5 | |||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
4 | |||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
3 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |