Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SYY419 | SPOR İKTİSADI VE POLİTİKALARI | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi GONCA YILMAZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Türk sporunun ekonomik yönden problem sahalarını ve devletlerin ekonomi politikalarının, spor ekonomisi üzerine etkilerini tartışabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; iktisat kavramı ve spor, spor sektöründe üretimin, amaçları, spor hizmetleri ve hedef kitlesi, ekonominin genel kuralları, ekonomik makro hedefler, yerel yönetimler ve spor, politika ve ekonomi, iktisat politikası, spor faaliyetlerini düzenleyici yönetim organları, spor ekonomisinin mali temelleri, bir spor örgütün ekonomik yapısının yerinde incelenmesi, Türk ekonomi politikasında sporun yeri, Türk sporunun ekonomik açıdan problem sahalarını konuşmak üzere derste konuk ağırlama, güncel spor ekonomisi politikaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1.Spor iktisadı ile ilgili kavramları tanımlar. |
2.Spor örgütlerinin ekonomi politikalarının planlama sürecini genel kurallarını açıklar. |
3.Türk sporunun ekonomik yönden problem sahalarını tartışır. |
4.Devletin ekonomi politikalarının, spor ekonomisi üzerine etkilerini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, İktisat Kavramı ve Spor | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Spor Sektöründe Üretimin Amaçları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Spor hizmeti veren özel-devlet kurum ve kuruluşlarının web sitelerini inceleme | Spor Hizmetleri ve Hedef Kitlesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Ekonominin Genel Kuralları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Yerel Yönetimler ve Spor | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
6 | Literatür tarama | Ekonomik Makro Hedefler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Spor Bakanlığının spora ayırdığı bütçe hakkında bilgi toplama | Politika ve Ekonomi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | İktisat Politikası | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Konu ile ilgili makale okuma | Spor Faaliyetlerini Düzenleyici Yönetim Organları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
11 | Ziyaret edilecek kurumla ilgili bilgi toplama | Spor Ekonomisinin Mali Temelleri, Bir Spor örgütün ekonomik yapısının yerinde incelenmesi (Spor İstanbul A.Ş.’nin mali yapısının sunumu için kurum ziyareti) | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gözlem yöntemi |
12 | Literatür tarama | Türk Ekonomi Politikasında Sporun Yeri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Konu ve konuklarla ilgili bilgi toplama | Türk Sporunun Ekonomik Açıdan Problem Sahalarını Konuşmak Üzere Derste Konuk Ağırlama | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Son dönemdeki yapılan spor yatırımları hakkında bilgi toplama | Güncel Spor Ekonomisi Politikaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
15 | Literatür tarama | Devletin spor politikalarındaki problemleri; Örnek Olay Analizleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ekenci, G. ve İmamoğlu, A. F. (2002). Spor İşletmeciliği, Nobel Yayınevi, Ankara. |
Leeds, M. ve Von A.P. (2013). Economics of Sports, The International Edition 5th Edition, New York. |
Hoye, R., Nicholson, M. ve Houlihan, B. (2015). Spor ve Politika: Meseleleri ve Analizi. (Çeviren: Tınaz, C. ve Bakır, M.) Beta Yayınları, İstanbul. |
Saatçioğlu, C. (2013). Spor Ekonomisi Teori, Politika ve Uygulama. Gazi Kitabevi, Ankara. |
Kahane, L. H. Shmanske, S. (2011). The Oxford Handbook of Sports Economics: Volume 1: The Economics of Sports. Oxford University Press, New York. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of sports management science.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
|
1 | |||||
2 |
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
|
3 | |||||
3 |
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
|
1 | |||||
4 |
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
|
3 | |||||
2 |
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
2 | |||||
2 |
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
|
1 | |||||
2 |
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
|
1 | |||||
3 |
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |