TR EN

SPOR PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY332 SPOR PAZARLAMASI 6 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İRFAN KARA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, ürün çeşidi, fiyatlandırma, tutundurma kampanyası ve dağıtım hizmetlerini tüketiciyle bir araya getirme süreçlerini düzenleyebilme, spor yoluyla yapılan pazarlama faaliyetlerini planlanma ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Spor pazarlama karması, spor pazarlaması yöntemleri, modern pazarlama stratejileri, pazarlama planı hazırlama, spor organizasyonlarında pazarlama sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Spor Pazarlaması ile ilgili kavramları tanımlar.
Spor pazarlaması karması içerisinde yer alan ürün, hizmet ve sektörler arasındaki ilişkiyi açıklar
Spor pazarlama hizmetlerinde, pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef müşteri oluşturabilme ile ilgili yöntemleri inceler
Ürün çeşidi, fiyatlandırma, tutundurma kampanyası ve dağıtım hizmetlerini tüketiciyle bir araya getirme süreçlerini düzenler.
Spor yoluyla yapılan pazarlama faaliyetlerini planlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, , pazarlama kavramı ve pazar türleri ve temel işlevleri tanımlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Pazarlama Anlayışındaki Değişim ve Gelişmeler Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Pazarlama karması, pazar bölümlendirme, pazar konumlandırma kavramları ve özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Konu ile ilgili dergi okuma Spor pazarlaması kavramı ve spor pazarlaması kavramı Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Konu ile ilgili makale okuma Sporda Pazar Araştırması ve Cazip Pazar Fırsatlarının Analizi Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Köşe yazısı okuma ve özeti Spor Hizmetlerinde Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Spor işletmelerinde hizmet pazarlaması ve pazarlama yöntemleri uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma Uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Spor işletmelerin de pazarlama yöntemlerinin uygulama örnekleri Anlatım, soru-cevap, tartışma Uygulamalı grup çalışması
10 literatür taraması, ppt dosyası hazırlama Teorik: sporda sponsorluk ve markalaşma yöntemleri Uygulama: Öğrenci proje sunumu Anlatım, soru-cevap, tartışma Uygulamalı grup çalışması
11 literatür taraması, ppt dosyası hazırlama Teorik: sporcu yoluyla pazarlama ve özellikleri Uygulama: Öğrenci proje sunumu Anlatım, soru-cevap, tartışma Uygulamalı grup çalışması
12 literatür taraması, ppt dosyası hazırlama Teorik: hizmet pazarlaması açısından spor pazarlaması ve özellikleri Uygulama: Öğrenci proje sunumu Anlatım, soru-cevap, tartışma Uygulamalı grup çalışması
13 literatür taraması, ppt dosyası hazırlama Teorik: Spor yoluyla pazarlama ve yöntemleri Uygulama: Öğrenci proje sunumu Anlatım, soru-cevap, tartışma Uygulamalı grup çalışması
14 literatür taraması, ppt dosyası ve video Spor pazarlamasına yönelik tasarım çalışmaları Uygulama: Öğrenci proje sunumu Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları,
15 literatür taraması, ppt dosyası ve video Uygulama: Öğrenci proje sunumu Spor sektöründe Kampanya Planlama ve Yürütme Stratejisi Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ekenci, G., ve İmamoğlu F. (2002). Spor İşletmeciliği, Nobel Yayınevi.
Serarslan, M. Z. (2009). Futbol pazarlaması. TFF FGM Futbol Eğitim Yayınları. İstanbul.
Argan, M., ve Katırcı H. (2008).Spor Pazarlaması. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
Bridgewater, S. .(2012). Futbol Markaları. (Çeviren: Aydeniz L.)Brandaga Yayınları. İstanbul.
Or, E. (2009). Taraftar Memnuniyeti. Türkiye Futbol Federasyonu, 1.bs.İstanbul.
Reın, I., Kotler, P., Shıelds, B. (2007). İşte Taraftar İşte Marketing, MediaCat. İstanbul.
Varinli, İ. (2008). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar. Detay Yayıncılık. Ankara
Yükselen, C. (2008). Pazarlama İlkeler-Yönetim. Detay Yayıncılık. Ankara.
Öztürk, A. (2007). Hizmet Pazarlaması, 7.Basım, Ekin Basım Yayın Dağıtım. Eskişehir.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
3
2
Student will be able to describe the theories of sports management science.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
5
2
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
1
2
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
1
3
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
1
4
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
1
2
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
3
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
4
2
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
2
3
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0