TR EN

HALKLA İLİŞKİLERDE ORGANİZASYON YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY428 HALKLA İLİŞKİLERDE ORGANİZASYON YÖNETİMİ 8 5 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; organizasyon düzenleme ve takip etme sürecinin anlaşılmasıdır.
İçerik: Dersin içeriği; halkla ilişkiler kampanya aşamaları: araştırma,planlama,uygulama ve değerlendirme, mevcut durum analizi, pazar analizi, hedef kitle analizi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkiler kampanya aşamalarını listeler.
Mevcut durum analizi, pazar analizi kavramlarını açıklar.
Mevcut durum analizi yaparak bir kampanya tasarlar.
Belirlediği kampanya doğrultusunda sunum yapar.
Kampanyayı analizler ve araştırmalar doğrultusunda uygular.
Kampanyanın etkisini değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Kitabının İlgili Bölümü Dersin tanıtımı Soru Cevap
2 Öğrenci Grup Çalışması Öğrencilerin Kampanya Çalışmaları İçin Gruplara Ayrılması ve Kampanyaların Belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Kampanyaların araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarının belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Belirlenen Kampanyaya Göre Mevcut Durum Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Pazar Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Ders Kitabının İlgili Bölümü+Sunum Hedef Kitle Analizi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Öğrenci Sunumları Kampanya Öncesi Sunumlar Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Öğrenci Sunumları Kampanya Öncesi Sunumlar Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
11 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
12 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
13 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
14 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
15 Kampanyanın Sunumu Öğrenci Kampanya Çalışmaları (Grup Çalışması) Kampanya Uygulaması, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gürel, T. (2010). Halkla İlişkiler Yönetiminde Güncel Konular, Beta Yayınları
Peltekoğlu, F. B. ( 2016). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul:Beta Yayınları
Pira, G. A. , Topsümer, F. (2012). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Seçkin Yayıncılık
Theaker, A. (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat
Weintraub, E. (2015). Strategic Public Relations Management, New York : Routledge

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
5
2
Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
4
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji,Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler,reklam,pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
5
2
Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
5
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak,halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
5
2
Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
4
3
Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
5
2
Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam,halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
4
2
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
5
2
İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
4
3
Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 6 5 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0