TR EN

ALAKART UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSY427 ALAKART UYGULAMALARI 7 4 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. KEMAL ŞAHANLIK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin öğrencilerin alakart ve ‘’fine dining’’ olarak adlandırılan restoran veya diğer yiyecek-içecek işletmelerindeki özgün yiyeceklerin uygulamalı öğrenilmesini sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği sunum teknikleri, çeşitli mutfak teknikleri ve ürün geliştirmedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yerli ve yabancı birçok yeni yemek öğrenir.
Yeni nesil tabaklama yöntemlerini uygular.
Yemek sıralamalarını ve düzenlerini ayır eder.
Mutfak standartları hakkında akıl yürütür ve planlamalarını gerçekleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma, Reçete İnceleme Derse Giriş: Yiyecek ve İçecek Kuruluşlarının Tarihçesi, F&B Yönetiminin Organizasyon Yapısı, F&B Yönetiminin Üretim Süreci' Uluslararası Hizmet Türleri Uygulama
2 Araştırma, Reçete İnceleme Menü Planlama: Menü Planlama ve Geliştirme, Menü Tasarımı ve Menü Çeşitleri, Servis Yerleşimi ve Menü/Alakart Menü Alakart Menü Örnekleri Uygulama
3 Araştırma, Reçete İnceleme Başlangıçlar, Atıştırmalıklar, Ordövrler: Kanepeler ve Küçük Paniniler, Sıcak ve Soğuk Başlangıçlar, Salatalar ve Ordövrlar Uygulama
4 Araştırma, Reçete İnceleme Çorbalar ve Eşlikçiler: Klasik Restoran Çorbaları, Minestrone Çorbası, Mercimek Çorbası, Domates Çorbası, Sebze Çorbası Uygulama
5 Araştırma, Reçete İnceleme Ana Yemekler, Soslar ve Garniler: Hollandaise soslu ve patates gratenli Chateaubriand, Ispanaklı ve mornay soslu ızgara Somon Közlenmiş parmesan peynirli Penne Arabiata Uygulama
6 Araştırma, Reçete İnceleme Menüde Vejetaryen Seçenekler: Zeytinli ve mantarlı karnabahar bifteği, Köz Pancarlı Sote, Yulaflı Risotto Uygulama
7 Araştırma, Reçete İnceleme Klasik Restoran Tatlıları: Fransız Rasperry Sufle, Çilek Pannacotta İtalyan Ricotta Pastası, Creme de Brulee Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma, Reçete İnceleme Diğer Çorbalar: Turplu közlenmiş kırmızı biber çorbası, Yeni Bahar Çorbası, Türk Kremalı Düğün Çorbası, Fransız Soğan Çorbası Uygulama
10 Araştırma, Reçete İnceleme Ana Yemekler: Kırmızı hindiba ve ıspanaklı çıtır ördek, Sogliola al cattoccio Akdeniz usulü, Fettucine Alfredo Uygulama
11 Araştırma, Reçete İnceleme Mezeler, Yan Ürünler ve Başlangıçlar: Izgara tavuklu Lübnan Usulü Tabuhle, Füme somonlu Seazar Salatası, Guacomole ve çıtır otlu cips ''Muhammara'' nane yoğurtlu Uygulama
12 Araştırma, Reçete İnceleme Diğer Tatlılar: Fransız eqlair, New york Cheesecake Centucci Lava Pastası Uygulama
13 Araştırma, Reçete İnceleme Mutfakta Menü Tasarlama ve Uygulama Faaliyetleri Uygulama
14 Araştırma, Reçete İnceleme Mutfakta Menü Tasarlama ve Uygulama Faaliyetleri Uygulama
15 Araştırma, Reçete İnceleme Genel tekrar Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

A. Sabri, (2005). Tabldot mu, Alakart mı?
The Culinary Institute of America (CIA). (2011). The professional chef. John Wiley & Sons.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define basic concepts about gastronomy.
3
2
Can interpret basic concepts, study areas and approaches related to the field.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can relate the information and facts about the field to the social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
2
2
Can compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can analyze the eating and drinking art, the related systems and structures.
4
2
Can prepare technical infrastructure and contents of the culinary activies.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
4
2
Can collaborate with the shareholders to present new challenging ideas and products for the market.
4
3
Can integrate basic cooking techniques and product preparation principles into today's technology.
4
4
Can plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can calculate costing in the food and beverage facilities.
3
2
Can carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in the food and beverage business.
3
3
Can organize national and international competitions and fairs.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can examine developments, changes and innovations in the field by acceptng lifelong learning as a principle.
4
2
Can find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can express his/her ideas verbally and orally by using presentation and communication techniques.
2
2
Can organize all gastronomy-related activities.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can interpret ethical values and legal regulations according to the codexes.
1
2
Can design communial and social pojects using historical, cultural and geographical values.
1
3
Can perform scientific researche and study using knowledge and skills related to his field.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0