Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MIY217 |
MEDYA VE KAMUOYU KRİTİĞİ |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; kamuoyu kavramını tarihsel gelişimi içerisinde açıklamak,
kamuoyu ve medya kamuoyu ilişkisi üzerine yaklaşımları ortaya koymak ve kamuoyu medya ilişkisini kamuoyu araştırmalarını bağlamında eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmektir. |
İçerik: |
Dersin kapsamı kamuoyu kavramı, tarihsel gelişimi, kamuoyu kavramı üzerine temel yaklaşımlar, medya ve kamuoyu ilişkisi, medya ve kamuoyu üzerine yaklaşımlar ve kamuoyu araştırmalarıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kamuoyunu kavramını tanımlayabilir. |
Propaganda kavramını tanımlayabilir. |
Kamuoyu üzerine temel yaklaşımları bilir. |
Kamuoyu medya ilişkisi üzerine olan yaklaşımları bilir. |
Kamuoyunun oluşumunda medyanın rolünü ve işlevini açıklayabilir. |
Kamuoyu araştırmalarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Medya ve Kamuoyu kavramları
Kamuoyu kavramının tarihsel gelişimi |
- |
2 |
- |
Kamuoyu üzerine temel (çağdaş) yaklaşımlar |
- |
3 |
- |
Kamuoyunun oluşumu |
- |
4 |
- |
iletişim ve kamuoyunu oluşturan araçlar |
- |
5 |
- |
medya kamuoyu ilişkisi üzerine yaklaşımlar
gündem belirleme kuramı |
- |
6 |
- |
suskunluk sarmalı kuramı |
- |
7 |
- |
propaganda |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
iletişim araçları ve propaganda |
- |
10 |
- |
kamuoyu araştırmaları |
- |
11 |
- |
kamuoyu araştırmaları |
- |
12 |
- |
kamuoyu araştırmalarında ölçümleme |
- |
13 |
- |
Dünyada ve Türkiyede kamuoyu araştırmaları |
- |
14 |
- |
Dünyada ve Türkiyede kamuoyu araştırmaları |
- |
15 |
- |
genel değerlendirme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Arsev BEKTAŞ
Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, 2. Baskı
Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2000 |
Nurettin GÜZ
Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2015 |
Ed. Slavko SPLICHAL – Janet WASKO
Communication and Democracy
Ablex Publishing Corporation , New Jersey, 1993 |
Arsev BEKTAŞ
Siyasal Propaganda Tarihsel Evrimi ve Demokratik Toplumdaki Uygulamaları
Bağlam Yayıncılık, İstanbul, 2002 |
Erkan YÜKSEL
Medyanın Gündeme Belirleme Gücü
Çizgi Kitabevi, Konya, 2001 |
Banu TERKAN
Gündem Belirleme
Medya ve Siyasal Gündem Üzerine Bir Çalışma
Tablet kitabevi, Konya, 2005 |
Oya TOKGÖZ
İletişim Kuramlarına Anlam Vermek
Başlangıcından Günümüze Anglo-Amerikan İletişim Kuramı
İmge Kitabevi, Ankara, 2015 |
Gustave LE BON
Kitleler Psikolojisi
Çev. Hasan İlhan
Alter Yayıncılık, Ankara, 2009 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of New Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of New Media and Communication in accordance with current needs.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies independent working methods related with New Media and Communication field.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of New Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of New Media and Communication field.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Examines the results of studies related with New Media and Communication field.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
6 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|