Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MIY326 |
KAMERA SES VE ÇEKİM TEKNİKLERİ |
6 |
4 |
2 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı kamera, ses ve çekim teknikleri hakkında temel bilgi, becerileri edindirmek ve çekim yapmak ile ilgili yeterlikleri kazandırmaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriğinde, program türlerine göre temel kamera hareketleri, kompozisyon kuralları ses ve çekim tekniklerinin farklılığı gösterilir ve çekim tekniklerine göre uygulamalar yapılır. Derste teori ve pratik birlikte kullanılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Örnek bir uygulama üzerinde televizyon ve/veya film kameralarının arasındaki farkı, nerede ve nasıl kullanılacağını özetler. |
Bu dersin sonunda öğrenciler, set ortamında kamerayı stüdyoda yaptığı pratikler doğrultusunda doğru bir şekilde kullanır. |
Örnek projeler ile kamera hareketlerini ve ses tekniklerini doğru bir şekilde uyguladığı kısa bir video film hazırlar. |
Çekim tekniklerine ait türlerin hangi sahneye uygun düşeceğini analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap okuma. |
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması |
Sözlü Anlatım |
2 |
Kitap okuma. |
Kameranın Bölümleri, Kamera Çeşitleri |
Sözlü Anlatım ve Sunum |
3 |
Kitap okuma. |
Diyafram |
Uygulama: Grup çalışması. Örnek sahne üzerinde yapılan uygulamada her bir öğrenci sürekli görev değiştirerek tüm pozisyonlarda görev alır. |
4 |
Kitap okuma. |
Diyafram |
Sözlü Anlatım |
5 |
Kitap okuma. |
Lensler ve Lenslerin Görüntüye Etkileri |
Uygulama: Grup çalışması. Örnek sahne üzerinde yapılan uygulamada her bir öğrenci sürekli görev değiştirerek tüm pozisyonlarda görev alır. |
6 |
Kitap okuma. |
Çekim Ölçekleri ve Planlar |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
7 |
Kitap okuma. |
Sinema-televizyonda hareket ve temel kamera hareketleri |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap okuma. |
Sinema-televizyonda hareket ve temel kamera hareketleri. |
Görsel Sunum |
10 |
Kitap okuma. |
Sinema-televizyonda çekim teknikleri |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
11 |
Kitap okuma. |
Sinema-televizyonda ses teknikleri. |
Sözlü Anlatım ve Uygulama |
12 |
Kitap okuma. |
Kompozisyon (çerçeveleme) |
Görsel Sunum |
13 |
Kitap okuma. |
Kompozisyon öğeleri |
Uygulama: Örnek sahne üzerinde yapılan uygulamada her bir öğrenci sürekli görev değiştirerek tüm pozisyonlarda görev alır. |
14 |
Kitap okuma. |
Uygulama çalışmaları |
Uygulama: Bireysel Çalışma |
15 |
Kitap okuma. |
Uygulama çalışmaları |
Uygulama: Bireysel Çalışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Vardar, B. (2009). Sinema ve Televizyon Görüntüsünün Temel Öğeleri. Beta Basım Yayım Dağıtım. İstanbul. |
Kafalı, N. (1993). Televizyon Yapımlarında Teknik ve Kuramsal Temeller. Ümit Yayıncılık. Ankara. |
Gill, L. (2012) Running the Show: The Essential Guide to Being a First Assistant Director, Elsevier Inc. (USA). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
By graduating from this department student relates between concepts, topics and techniques in the field of media and communication.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Discusses the solutions of problems related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies the techniques and solutions in the field of New Media and Communication to the problems encountered in the media sector.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Changes the existing solutions for academic and sectoral problems in the field of New Media and Communication in accordance with current needs.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies independent working methods related with New Media and Communication field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Manages teamworks related with his / her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Relates between different interdisciplinary methods and the ones in his/her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Compares whether the concepts and techniques in the field of New Media and Communication are up-to-date and analyze whether these concepts and techniques are applicable.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Summarizes the literature in his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Produces methods and solutions for other representatives of New Media and Communication field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Organizes group studies in his/her field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Explains thoughts in interpersonal discussions about the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Produces new information and techniques about his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Predicts the future developments and problems in his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Examines the results of studies related with New Media and Communication field.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
5 |
50 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
179 |
|
Genel Toplam |
179 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|