Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TRD102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 2 | 2 | 2 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel, klinik tıp bilimleri ve adli tıp hakkında yeterli birikim sahibi olmak için adli tıp alanında teorik ve pratik bilgileri kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Uygun yöntem ile teknikleri seçerek ve uygulayarak, adli tıp ve otopsi işlemlerinde karşılaşılabilecek problemleri tanımlama, çözme ve postmortem örnek alma yeteneği kazanır.
|
1 | |||||
3 |
Otopsi yapım tekniklerini uygulama becerisine sahip olmak ve modern görüntüleme tekniklerini kullanabilmek için gerekli olan ekipmanları seçer.
|
1 | |||||
4 |
Otopsiyi gerçekleştirme ve otopsi sonucunda ölüm nedenini belirleme konusunda neticeye ulaşmayı planlar.
|
1 | |||||
5 |
Türkçe ve İngilizceyle yeterli şekilde kendini ifade etme yeteneğine sahip olmak, belirli konularda iletişim ve topluluk önünde fikirlerini belirtmek için özgüven ve mesleki yeterlilik yeteneğini geliştirir.
|
1 | |||||
6 |
Hayat boyu yeni şeyler öğrenme gerekliliği bilinci, teknoloji ve kendini yenileme yeteneği ile olur.
|
1 | |||||
7 |
Öğrenci alan dışı dersler ile ilgili bilgi kazanır.
|
1 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Otopsi yaparken ihtiyaç duyulan malzemeleri temin etme ve pratik olarak modern teçhizatlarla otopsi işlemini uygular.
|
1 | |||||
2 |
Bilgilere erişme ve bu amaca göre gerekli kaynakları sıralar.
|
1 | |||||
3 |
Bilgi kaynaklarının kullanılması yeteneğini sağlar.
|
1 |
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri değerlendirir.
|
1 | |||||
2 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar.
|
1 | |||||
3 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri analiz eder.
|
1 | |||||
4 |
Çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk alır.
|
1 |
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
|
2 | |||||
3 |
Sağlık alanında tanımlanan sorunların çözümü için planlanan çalışmalarda yer alır.
|
1 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
1 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
|
1 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
1 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
|
1 | |||||
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
1 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
|
1 | |||||
2 |
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
1 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
|
1 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyerek meslektaşları ile iletişim kurar.
|
1 | |||||
5 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
1 | |||||
6 |
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler.
|
1 | |||||
7 |
Sağlık alanındaki gelişmelere duyarlıdır.
|
1 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
1 | |||||
2 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
|
1 | |||||
3 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
1 | |||||
4 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun hareket eder.
|
1 | |||||
5 |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
|
1 | |||||
6 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
|
1 | |||||
7 |
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
|
1 | |||||
8 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
1 |