| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| TRD102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
BİLGİ | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                İletişim tarihi, kitle iletişim araçları, iletişim kuramları ve öncü teorisyenleri sıralar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                İletişimin tarihsel, toplumsal ve kültürel türlerini listeler ve ilgili kavramları açıklar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                İletişim tarihi ve kuramlarının önemli noktalarını günlük yaşam pratikleri ve sosyal yaşam alanı üzerinden tanımlar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
BİLGİ | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Geleneksel medya ile yeni medya ekonomi politikalarını karşılaştırır.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Sürekli güncellenen ve kendini yenileyen konularla dijital kültürü yorumlar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Siber güvenlik konularının yeni medya alanındaki teknik, sosyo politik ve hukuksal yönlerini yorumlar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
BECERİLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                İletişim tarihinin, iletişim kuramlarının, geleneksel ve yeni medya mecralarının temel kavramlarını tanımlar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
BECERİLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                CSS kodları ile web sayfası hazırlar.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Yeni medya ortamlarında yaratıcı içerik üretimi, görüntü ve ses kurgu yapıp programlama hakkında pratiğe yönelik temel öğrenimleriyle özgün çalışmalar ortaya koyar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Kitle iletişim araçlarıyla topluma sunulan çalışmaların alt metinlerini ve yan anlamlarını analiz eder.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Nitel ve nicel unsurları kullanarak iletişim alanındaki çalışmalarla ilgili görüşlerini belirtir.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                İçerik üretimi ve kullanıcı deneyimi alanındaki ileri bilgileri sayesinde markaların, kurumsal firmaların, kamu kurumlarının sosyal medya hesaplarını yönetir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Yeni Medya alanında yazılmış yerli ve yabancı çalışmaları gözden geçirir ve alanına ait yaratıcı çalışmalar ortaya çıkarır.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen faaliyetlerin sosyo-politik alana etkisini eleştirir.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Farklı disiplinlerde karşısına çıkabilecek herhangi bir konuda bilimsel çalışmaları alanından ve farklı disiplinlerden insanlara aktaracak şekilde planlar.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Medyanın ürettiği içeriğin ne kadarının doğru ve yanlış olduğunu saptar.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                “Yazılım” gibi günümüzü ve geleceği yönlendirmeye başlamış olan gelişmeleri takip edip farklı sektörlere yönelik çeşitli yazılım ürünleri üretir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Büyük Veri işleme sistemlerinin yeni mimarilerini kullanarak tasarım yapar.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Yapay Zeka algoritmalarının işleyiş mantığını kavrayıp, medyaya ve dolaylı olarak topluma olabilecek muhtemel etkiler hakkında saptamalarda bulunur.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||