TR EN

GRAPHIC DESIGN STUDIO V PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GRA461 GRAPHIC DESIGN STUDIO V 7 6 3 13

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. METİN KUŞ
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURİ SEZER
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Belirli bir amaca yönelik bütünsel bir tasarım sürecinin tüm aşamalarını deneyimlemek ve uygulamaktır.
Contents of the Course Unit: Tasarım alanında tüm aşamalarını tanıtır. Reklam grafiğini kapsayan teorik ve uygulama pratiklerini içerir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kapsamlı grafik uygulamalarını tasarım ve uygulama süreçlerini organize eder.
Konu ve tasarım arasındaki bağlantıları estetik , kavramsal ve işlevsel boyutlarıyla çözer.
Bir tasarımın değişik mecralarda bütünselliğini koruyarak uyumlu versiyonları yapar.
Grafik tasarım ve kimlik arasındaki ilişkiyi tanımlar.
Grafik tasarıma ilişkin olası problemi çözer.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması Kurumsal kimlik kavramı ve örnekler ile açıklanması Teorik
2 Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması Proje: kurumsal kimlik çalışması (kurumsal kimlik örnekleri) Teorik ve uygulama
3 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması Kurumsal kimlik çalışmalarının uygulaması Teorik ve uygulama
4 Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması Basın ilan(dergi, gazete, vb.) çalışmalarının belirlenmesi Teorik ve uygulama
5 Kurumun dergi, gazete mecralarında uygulanması Basın ilan (dergi, gazete, vb.) çalışmalarının analizi ve değerlendirilmesi Uygulama
6 Kurumun kentsel grafik alanında sunumunun araştırılması Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi Uygulama
7 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi Uygulama
10 Reklam kampanya hazırlık çalışması Kurumsalı yapılan işlerin, afiş, promosyon, maskot gibi değerlere aktarılarak araştırma yapılması. Uygulama
11 Reklam kampanya hazırlık çalışması Kurumsalı yapılan işlerin, afiş, promosyon, maskot gibi değerlere aktarılarak araştırma yapılması ve uygulanması Uygulama
12 Reklam kampanyasının uygulaması Sosyal medya mecralarının kuruma uygun alanlarının belirlenerek tasarımların hazırlanması Uygulama
13 Reklam kampanya hazırlık çalışması Sosyal medya mecralarının kuruma uygun alanlarının belirlenerek tasarımların hazırlanması Teorik ve Uygulama
14 Reklam kampanya hazırlık çalışması Yapılan tüm çalışmalarının Kurumsal kimlik ve tanıtım kataloğu hazırlanarak aktarılması Uygulama
15 Reklam kampanyasının uygulaması Genel tekrar Teorik ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tuna, M. (2006). Kurumsal Kimlik Yöntemi, Detay Yayıncılık.
Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Dost Kitabevi Yayınları.
Sarı Sezer, N. (2006). Sınır Tanımayan Reklam Ortamı Açık hava reklamcılığı, Beta Yayıncılık.
Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü Reklam İdeolojisi ve Sembolik Anlatım, Bilim Sanat Yayınları).

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
5
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
5
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
4
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
5
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
1
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 13 6 78
Proje Hazırlama 13 6 78
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 6 6
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 55 0 330
Total Workload of the Course Unit 330
Workload (h) / 25.5 12,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 13,0