Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRA461 | GRAFİK TASARIM STÜDYOSU V | 7 | 6 | 3 | 13 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NURİ SEZER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Belirli bir amaca yönelik bütünsel bir tasarım sürecinin tüm aşamalarını deneyimlemek ve uygulamaktır. |
İçerik: | Tasarım alanında tüm aşamalarını tanıtır. Reklam grafiğini kapsayan teorik ve uygulama pratiklerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kapsamlı grafik uygulamalarını tasarım ve uygulama süreçlerini organize eder. |
Konu ve tasarım arasındaki bağlantıları estetik , kavramsal ve işlevsel boyutlarıyla çözer. |
Bir tasarımın değişik mecralarda bütünselliğini koruyarak uyumlu versiyonları yapar. |
Grafik tasarım ve kimlik arasındaki ilişkiyi tanımlar. |
Grafik tasarıma ilişkin olası problemi çözer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması | Kurumsal kimlik kavramı ve örnekler ile açıklanması | Teorik |
2 | Kurumların araştırma çalışmalarının yapılması | Proje: kurumsal kimlik çalışması (kurumsal kimlik örnekleri) | Teorik ve uygulama |
3 | Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması | Kurumsal kimlik çalışmalarının uygulaması | Teorik ve uygulama |
4 | Kurumun dergi, gazete mecralarında sunumunun araştırılması | Basın ilan(dergi, gazete, vb.) çalışmalarının belirlenmesi | Teorik ve uygulama |
5 | Kurumun dergi, gazete mecralarında uygulanması | Basın ilan (dergi, gazete, vb.) çalışmalarının analizi ve değerlendirilmesi | Uygulama |
6 | Kurumun kentsel grafik alanında sunumunun araştırılması | Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi | Uygulama |
7 | Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması | Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kurumun kentsel grafik alanında uygulaması | Outdoor/Dış mekan, araç giydirme, vb. çalışmalarının uygulama ve değerlendirilmesi | Uygulama |
10 | Reklam kampanya hazırlık çalışması | Kurumsalı yapılan işlerin, afiş, promosyon, maskot gibi değerlere aktarılarak araştırma yapılması. | Uygulama |
11 | Reklam kampanya hazırlık çalışması | Kurumsalı yapılan işlerin, afiş, promosyon, maskot gibi değerlere aktarılarak araştırma yapılması ve uygulanması | Uygulama |
12 | Reklam kampanyasının uygulaması | Sosyal medya mecralarının kuruma uygun alanlarının belirlenerek tasarımların hazırlanması | Uygulama |
13 | Reklam kampanya hazırlık çalışması | Sosyal medya mecralarının kuruma uygun alanlarının belirlenerek tasarımların hazırlanması | Teorik ve Uygulama |
14 | Reklam kampanya hazırlık çalışması | Yapılan tüm çalışmalarının Kurumsal kimlik ve tanıtım kataloğu hazırlanarak aktarılması | Uygulama |
15 | Reklam kampanyasının uygulaması | Genel tekrar | Teorik ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tuna, M. (2006). Kurumsal Kimlik Yöntemi, Detay Yayıncılık. |
Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Dost Kitabevi Yayınları. |
Sarı Sezer, N. (2006). Sınır Tanımayan Reklam Ortamı Açık hava reklamcılığı, Beta Yayıncılık. |
Wernick, A. (1996). Promosyon Kültürü Reklam İdeolojisi ve Sembolik Anlatım, Bilim Sanat Yayınları). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
5 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
1 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 13 | 6 | 78 |
Proje Hazırlama | 13 | 6 | 78 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 330 |
Genel Toplam | 330 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 13,0 |