TR EN

GRAPHIC DESİGN STUDIO II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GRA262 GRAPHIC DESİGN STUDIO II 4 6 3 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. METİN KUŞ
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURİ SEZER
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bir Grafik Tasarım fikrini oluşturan öğeleri değişik grafik ürünlerle bütünlüklü bir şekilde tasarlanması ve uygulanmasıdır.
Contents of the Course Unit: Adobe Master Collection (Illustration, Photoshop, Indesign) programlarını kullanarak tasarımın bütünsel uygulama süreçlerini içerir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Dijital tasarım programlarını orta düzeyde bilir ve kullanır.
Bir tasarım fikrinin bütünlüğü koruyarak görselleştirmesini ve değişik grafik ürünlerine uygulanmasını bilir.
Orta düzeyde grafik tasarımı prensiplerini tanımlar ve uygular.
Dijital alanın sunduğu imkanları kullanarak oluşturduğu fikri bütünsel olarak tasarlamına uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Araştırma Adobe illüstratör ve vektörel programlarla yapılacak. Kurumsal kimlik konusu verilmesi . Sunum, Anlatım
2 Araştırma Adobe illüstratör ve vectorel programlarla ‘’Kurumsal kimlik’’ konusunun amaçları ve kullanım alanlarının anlatılması ve örnekler gösterilmesi Uygulama
3 Uygulama Adobe Illustratior,ve vektörel programlarla kimliğinin Logo eskizlerinin tasarlanması, kuruma göre renklerin belirlenmesi. Uygulama
4 Uygulama Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak, başlıklı(antetli) kağıt ve zarf tasarımlarının yaptırılması. Uygulama
5 Uygulama Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak, kartvizit tasarımlarının yaptırılması Uygulama
6 Uygulama Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak kurum dosyasının yaptırılması. Uygulama
7 Uygulama Kurumsal kimlik Katalogunun hakkında bilgi aktarımı ve örneklerin gösterilmesi. Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Kurumsal kimlik katalogunun gösterilen örnekler doğrultusunda eskiz ve uygulama çalışmalarının yaptırılması. Uygulama
10 Araştırma Yarım dönem yapılan konuların değerlendirilmesi Sunum, Anlatım
11 Uygulama Kurumsal kimlik çalışmalarına yönelik Outdoor (Dış Mekan) çalışmalarının anlatımı ve kullanım alanlarının aktarımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
12 Uygulama Kurumsal kimlik çalışmalarına yönelik Outdoor (Dış Mekan) çalışmalarının anlatımı ve kullanım alanlarının aktarımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
13 Uygulama Kuruma ait Promosyon (Hediyelik eşya) nedir*Kurumlara göre dağılımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
14 Uygulama Kuruma ait Promosyon (Hediyelik eşya) nedir*Kurumlara göre dağılımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
15 Uygulama Konularla ilgili değerlendirmelerin yapılması. Ödevlerin eksiklerinin tamamlanması Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Armstrong H., Grafik Tasarım Kuramı, 2011, Espas Kuram Sanat Yayınları
Twemlow A., Grafik Tasarımı Ne İçindir?, 2016, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları , Mimarlık Dizisi
Harris P., Grafik Tasarımda İmge, 2013, Literatür Yayıncılık

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
5
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
4
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
1
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
5
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
0
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 12 3 36
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 6 6
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 6 6
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 210
Total Workload of the Course Unit 210
Workload (h) / 25.5 8,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0