Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA262 |
GRAFİK TASARIM STÜDYOSU II |
4 |
6 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bir Grafik Tasarım fikrini oluşturan öğeleri değişik grafik ürünlerle bütünlüklü bir şekilde tasarlanması ve uygulanmasıdır. |
İçerik: |
Adobe Master Collection (Illustration, Photoshop, Indesign) programlarını kullanarak tasarımın bütünsel uygulama süreçlerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dijital tasarım programlarını orta düzeyde bilir ve kullanır. |
Bir tasarım fikrinin bütünlüğü koruyarak görselleştirmesini ve değişik grafik ürünlerine uygulanmasını bilir. |
Orta düzeyde grafik tasarımı prensiplerini tanımlar ve uygular. |
Dijital alanın sunduğu imkanları kullanarak oluşturduğu fikri bütünsel olarak tasarlamına uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Adobe illüstratör ve vektörel programlarla yapılacak. Kurumsal kimlik konusu verilmesi . |
Sunum, Anlatım |
2 |
Araştırma |
Adobe illüstratör ve vectorel programlarla ‘’Kurumsal kimlik’’ konusunun amaçları ve kullanım alanlarının anlatılması ve örnekler gösterilmesi |
Uygulama |
3 |
Uygulama |
Adobe Illustratior,ve vektörel programlarla kimliğinin Logo eskizlerinin tasarlanması, kuruma göre renklerin belirlenmesi. |
Uygulama |
4 |
Uygulama |
Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak, başlıklı(antetli) kağıt ve zarf tasarımlarının yaptırılması. |
Uygulama |
5 |
Uygulama |
Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak, kartvizit tasarımlarının yaptırılması |
Uygulama |
6 |
Uygulama |
Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak kurum dosyasının yaptırılması. |
Uygulama |
7 |
Uygulama |
Kurumsal kimlik Katalogunun hakkında bilgi aktarımı ve örneklerin gösterilmesi. |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Kurumsal kimlik katalogunun gösterilen örnekler doğrultusunda eskiz ve uygulama çalışmalarının yaptırılması. |
Uygulama |
10 |
Araştırma |
Yarım dönem yapılan konuların değerlendirilmesi |
Sunum, Anlatım |
11 |
Uygulama |
Kurumsal kimlik çalışmalarına yönelik Outdoor (Dış Mekan) çalışmalarının anlatımı ve kullanım alanlarının aktarımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. |
Uygulama |
12 |
Uygulama |
Kurumsal kimlik çalışmalarına yönelik Outdoor (Dış Mekan) çalışmalarının anlatımı ve kullanım alanlarının aktarımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. |
Uygulama |
13 |
Uygulama |
Kuruma ait Promosyon (Hediyelik eşya) nedir*Kurumlara göre dağılımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. |
Uygulama |
14 |
Uygulama |
Kuruma ait Promosyon (Hediyelik eşya) nedir*Kurumlara göre dağılımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. |
Uygulama |
15 |
Uygulama |
Konularla ilgili değerlendirmelerin yapılması. Ödevlerin eksiklerinin tamamlanması |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Armstrong H., Grafik Tasarım Kuramı, 2011, Espas Kuram Sanat Yayınları |
Twemlow A., Grafik Tasarımı Ne İçindir?, 2016, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları , Mimarlık Dizisi |
Harris P., Grafik Tasarımda İmge, 2013, Literatür Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
6 |
84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
6 |
78 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
12 |
3 |
36 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
210 |
|
Genel Toplam |
210 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|