TR EN

HAND FOOT AND NAIL CARE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SBP110 HAND FOOT AND NAIL CARE 2 2 2 3

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. AYLİN KOÇ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. AYLİN KOÇ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders öğrencilere; el ayak ve tırnak bakımı, tırnağın yapısı, basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri, manikür, pedikür ve tırnak süsleme konularında teorik ve pratik yöntemler öğretmektedir.
Contents of the Course Unit: Tırnağın yapısı, basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri, Manikür ve pedikürün tanımı, önemi, kullanılan araç gereçler, uygulamada dikkat edilecek noktalar ve uygulama, tırnak süsleme, tırnak süslemede kullanılan araç-gereçler ve bunların uygulamada kullanımı.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Tırnağın yapısını bilir.
Basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Manikür ve pedikürün tanımı, önemi, kullanılan araç gereçleri öğrenir.
Uygulamada dikkat edilecek noktaları ve uygulamaları değerlendirir.
Tırnak süsleme, tırnak süslemede kullanılan araç-gereçleri ve bunların kullanımını uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Yazılı ve Görsel kaynaklar Tırnak bakımına giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Yazılı ve Görsel kaynaklar Tırnağın yapısı Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi
3 Yazılı ve Görsel kaynaklar Basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap
4 Yazılı ve Görsel kaynaklar Manikürün tanımı ve önemi Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi
5 Yazılı ve Görsel kaynaklar Kullanılan araç-gereçler Anlatım, Soru-Cevap
6 Yazılı ve Görsel kaynaklar Uygulamada dikkat edilecek noktalar,Uygulama Anlatım, Soru-Cevap
7 Yazılı ve Görsel kaynaklar Pedikürün tanımı ve önemi Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Kullanılan araç-gereçler, Anlatım, Soru-Cevap
10 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Protez tırnak, şablonla tırnak uzatma, akrilik, jel,diping uygulamaları yapmak Anlatım, Video, Soru-Cevap
11 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Uygulama Anlatım, Video, Soru-Cevap
12 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Kalıcı oje uygulaması ve tırnak süslemeleri yapmak Anlatım, Video, Soru-Cevap
13 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Tırnak süslemeleri tanımı ve önemi Anlatım, Video, Soru-Cevap
14 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Kullanılan araç-gereçler Anlatım, Video, Soru-Cevap
15 Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları Uygulamada dikkat edilecek noktalar, uygulama Anlatım, Video, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

-Serter M,"Türkiye'de Kuaförlük", 1994. Günlük Ticaret Tesisleri ,Henderson S, "Temel Kuaförlük Bilimi", 1995, Gaye Filmcilik Matbaacılık San ve Tic AŞ, Erkan A & Güngör İ "Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim" , 2001, Frapan Yayıncılık Ltd Şti
Kozmetik Makyaj ve Manikür, Ann EATON, Florence OPENSHAW, M.E.B. Çeviri Yayınlar, İstanbul, 2000
Mesleki Sağlık Bilgisi, Dr. Nesrin KOCABIYIK, Top Yayıncılık, İzmir, 2007
Dermatoloji Atlası, M.D. Gary WHITE, Nobel Tıp Yayınları, İstanbul, 2006
Cosmetology, Anthony GONZALEZ, Global Media Publishing, Delhi, 2007

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
4
2
Identifies skin diseases.
5
3
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
4
4
Will have sufficient technical knowledge about anatomy and physiology of the body
4
5
Have knowledge about message types and techniques.
4
6
Know the structure of nail and define nail diseases.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
4
2
Reaches theoretical and practical knowledge to apply the techniques of body care and the ability to use tools and equipments.
4
3
Can make body analysis and measurements.
4
4
Defines hair types and hair care cures.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
2
2
Can reach competence in massage hair removal and make-up.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
1
2
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
2
3
Effective use of information technologies and prepare presentations.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
2
2
Can work in a salon related to hair design or skin and body care.
4
3
Can reach competence in massage hair removal and make-up.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Will be able to access the application of theoretical and practical knowledge of skin care.
3
2
Access the theoretical and practical knowledge to do manicure and pedicure.
4
3
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
4
2
Will have the knowledge of foriegn languages to comminucate with colleagues and fallow the latest developments in the sector
1
3
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
5
2
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
4
3
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
5
4
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 6 2 12
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 71
Total Workload of the Course Unit 71
Workload (h) / 25.5 2,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 3,0