Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SBP110 | HAND FOOT AND NAIL CARE | 2 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. AYLİN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SÜLEYMAN PAK |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders öğrencilere; el ayak ve tırnak bakımı, tırnağın yapısı, basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri, manikür, pedikür ve tırnak süsleme konularında teorik ve pratik yöntemler öğretmektedir. |
Contents of the Course Unit: | Tırnağın yapısı, basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri, Manikür ve pedikürün tanımı, önemi, kullanılan araç gereçler, uygulamada dikkat edilecek noktalar ve uygulama, tırnak süsleme, tırnak süslemede kullanılan araç-gereçler ve bunların uygulamada kullanımı. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Tırnağın yapısını bilir. |
Basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Manikür ve pedikürün tanımı, önemi, kullanılan araç gereçleri öğrenir. |
Uygulamada dikkat edilecek noktaları ve uygulamaları değerlendirir. |
Tırnak süsleme, tırnak süslemede kullanılan araç-gereçleri ve bunların kullanımını uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Yazılı ve Görsel kaynaklar | Tırnak bakımına giriş | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yazılı ve Görsel kaynaklar | Tırnağın yapısı | Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi |
3 | Yazılı ve Görsel kaynaklar | Basit tırnak hastalıkları ve bakım yöntemleri | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yazılı ve Görsel kaynaklar | Manikürün tanımı ve önemi | Bir önceki haftanın Anlatım, Soru-Cevap Değerlendirmesi |
5 | Yazılı ve Görsel kaynaklar | Kullanılan araç-gereçler | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yazılı ve Görsel kaynaklar | Uygulamada dikkat edilecek noktalar,Uygulama | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yazılı ve Görsel kaynaklar | Pedikürün tanımı ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Kullanılan araç-gereçler, | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Protez tırnak, şablonla tırnak uzatma, akrilik, jel,diping uygulamaları yapmak | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
11 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Uygulama | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
12 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Kalıcı oje uygulaması ve tırnak süslemeleri yapmak | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
13 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Tırnak süslemeleri tanımı ve önemi | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
14 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Kullanılan araç-gereçler | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
15 | Yazılı-Görsel kaynaklar, laboratuvar uygulamaları | Uygulamada dikkat edilecek noktalar, uygulama | Anlatım, Video, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
-Serter M,"Türkiye'de Kuaförlük", 1994. Günlük Ticaret Tesisleri ,Henderson S, "Temel Kuaförlük Bilimi", 1995, Gaye Filmcilik Matbaacılık San ve Tic AŞ, Erkan A & Güngör İ "Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim" , 2001, Frapan Yayıncılık Ltd Şti |
Kozmetik Makyaj ve Manikür, Ann EATON, Florence OPENSHAW, M.E.B. Çeviri Yayınlar, İstanbul, 2000 |
Mesleki Sağlık Bilgisi, Dr. Nesrin KOCABIYIK, Top Yayıncılık, İzmir, 2007 |
Dermatoloji Atlası, M.D. Gary WHITE, Nobel Tıp Yayınları, İstanbul, 2006 |
Cosmetology, Anthony GONZALEZ, Global Media Publishing, Delhi, 2007 |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the types of skin, skin analysis can be done.
|
2 | |||||
2 |
Identifies skin diseases.
|
2 | |||||
3 |
Hair and scalp diseases, learns the factors that affect the health of the hair and scalp
|
2 | |||||
4 |
Uses sufficient technical knowledge about body anatomy and physiology.
|
2 | |||||
5 |
Have knowledge about message types and techniques.
|
2 | |||||
6 |
Know the structure of nail and define nail diseases.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Be able to access the application of theoretical and practical knowledge and skin care.
|
5 | |||||
2 |
It communicates with companies and chambers that are leaders in the sector.
|
5 | |||||
3 |
Researches and uses innovations in the field of hair care and beauty.
|
4 | |||||
4 |
Conducts research on new products and applications.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Researches industry-related innovations and publications.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Will have enough information and skills in hair styling techniques.
|
2 | |||||
2 |
Can open a salon related to hair design or skin and body care.
|
2 | |||||
3 |
Effective use of information technologies and prepare presentations.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can operate a salon related to hair design or skin and body care.
|
4 | |||||
2 |
Works as a team in a salon related to Hair Design or Skin and Body Care.
|
4 | |||||
3 |
Analyzes and uses industry-related innovations and publications.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes and uses publications and programs in the beauty industry.
|
3 | |||||
2 |
Uses innovations and current practices related to the beauty industry.
|
4 | |||||
3 |
Access the activity using the technique to make the appropriate make-up cosmetic products.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can comminuciate well in service sector, working life, and human relationships.
|
3 | |||||
2 |
Reaches the level of foreign language knowledge to communicate with colleagues and follow the professional and literature.
|
4 | |||||
3 |
Will fallow career exhibitions and proffessional developments in the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use of tools and equipments in the field of hair care and beauty services.
|
0 | |||||
2 |
Gains the ability to use tools and equipments related to body care.
|
2 | |||||
3 |
Gains the ability to use tools and equipments related to skin care.
|
0 | |||||
4 |
Gains the ability to use devices and equipments for hair removal and depilation.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 6 | 2 | 12 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 71 |
Total Workload of the Course Unit | 71 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |