Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDP104 | MEDICAL DOCUMENTATION II | 2 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Tıp ve sağlık alanında yapılmış her türlü bilimsel doküman dahil olmak üzere, bireysel sağlık kayıtları, sağlık yönetimi, sağlık kurumları ile ilgili verileri içeren belgelerin düzenlenmesi, saklanması gibi görevleri etkin bir şekilde yapabilecek özellikler taşıyan mezunlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders Hasta Hakları, Sağlık Hizmetlerinde Etik Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Karşılaşılan Etik Sorunlar, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Dokümantasyonda Kalite, Tıbbi Sekreterlik Eğitimi, Sekreterlik Hizmetleri ve Nitelikleri, Tıbbi Sekreterin Etik Sorumluluğu, Bilgi ve Belge Yönetim Sistemleri, Belge Saklama Süreleri ve İmha Yöntemleri, Dosya Saklamanın Önemi, Dosyalama Yöntemleri, Tıbbi Arşivler, Arşivleme Yöntemleri , Arşivleme ve Otomasyonun Güvenliği konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Tıbbi sekreterin taşıması gereken özellikleri öğrenir. BİLİŞSEL/ ANLAMA |
Tıp etiği , sağlık etiği kavramlarını tanımlar. BİLİŞSEL/ BİLGİ |
Sağlık sektöründe kalite kavramlarını , süreçlerini uygulamayı öğrenir. BİLİŞSEL/ UYGULAMA |
Tıbbi arşivleme ve dosyalama süreçlerini yürütür. - BİLİŞSEL/ UYGULAMA |
Hasta hakları hakkında bilgi edinir. BİLİŞSEL/ BİLGİ |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Yok | Ders içeriği ve konusunun tanıtılması, dersin tanıtılması. Hasta Hakları | Konu anlatımı, Örnekleme, Soru-Cevap |
2 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Etik Kavramı | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Karşılaşılan Etik Sorunlar | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
4 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dokümantasyonda Kalite | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
6 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Sekreterlik Eğitimi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
7 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sekreterlik Hizmetleri ve Nitelikleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Sekreterin Etik Sorumluluğu | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap |
10 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Bilgi ve Belge Yönetim Sistemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Belge Saklama Süreleri ve İmha Yöntemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
12 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dosya Saklamanın Önemi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dosyalama Yöntemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
14 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Arşivler | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Arşivleme Yöntemleri , Arşivleme ve Otomasyonun Güvenliği | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Ataklı A., Kaplan A., (2016), Dosyalama -Arşivleme, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Güneş Tıp Kitabevi, 69-81, Ankara |
Chunn, T., & Hutchings, M. (1998, July). Medical image digital archive: a comparison of storage technologies. In Medical Imaging 1998: PACS Design and Evaluation: Engineering and Clinical Issues (Vol. 3339, pp. 92-104). International Society for Optics and Photonics. |
Aktan C., Vural İ., (2016). “Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi”. Yeni Türkiye. sayı 88. Cilt 1. Bilim ve Teknoloji Özel Sayısı. |
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, (2008), Tıbbi Arşivleme, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Ankara |
Tengilimoğlu D., Köksal A., (2013), Tıbbi Raporlar -Tıbbi Dokümanlar ve Tıbbi Arşivler, Tıp Sekreterliği, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meaning and scope of medical secretarial profession, objectives and explains the importance of business life.
|
5 | |||||
2 |
Medical Secretarial duties and responsibilities of the profession of sorts.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and applies document management in the Medical Secretariat.
|
4 | |||||
2 |
List the rules that medical/medical secretaries should follow in their relations with patients and their relatives.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lists the professional principles and ethical rules of the secretarial profession and the medical secretariat, lists the protocol rules to be followed in the secretariat.
|
4 | |||||
2 |
Knows and explains medical terms and concepts related to the field of medical secretarial
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knowledge related to the field is preparing a report.
|
3 | |||||
2 |
Knows and applies in the field of document management.
|
5 | |||||
3 |
Is knowledgeable about computer programs have effectively uses knowledge of keyboard technique.
|
3 | |||||
4 |
Filing and archiving has the knowledge, effectively makes dosyl and archiving.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Individual works in health care institutions.
|
5 | |||||
2 |
In health care institutions take responsibility and fulfills.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows the types of health information systems.
|
4 | |||||
2 |
Work on the subject to learn the concepts and uses open.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medical Documentation and Secretarial encountered in applications related to the field teams to solve complex and unpredictable problems in the process taking place and act in accordance with quality management.
|
4 | |||||
2 |
Takes place in the team, take part in group work and responsibility are needed.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medicine as a medical concepts related to the secretarial profession knows and uses.
|
5 | |||||
2 |
Health institutions in the process of filing archiving and document management fulfills.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 107 |
Total Workload of the Course Unit | 107 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |