Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDP104 | TIBBİ DÖKÜMANTASYON II | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAZLI YÜCEOL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tıp ve sağlık alanında yapılmış her türlü bilimsel doküman dahil olmak üzere, bireysel sağlık kayıtları, sağlık yönetimi, sağlık kurumları ile ilgili verileri içeren belgelerin düzenlenmesi, saklanması gibi görevleri etkin bir şekilde yapabilecek özellikler taşıyan mezunlar yetiştirmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders Hasta Hakları, Sağlık Hizmetlerinde Etik Kavramı, Sağlık Hizmetlerinde Karşılaşılan Etik Sorunlar, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Dokümantasyonda Kalite, Tıbbi Sekreterlik Eğitimi, Sekreterlik Hizmetleri ve Nitelikleri, Tıbbi Sekreterin Etik Sorumluluğu, Bilgi ve Belge Yönetim Sistemleri, Belge Saklama Süreleri ve İmha Yöntemleri, Dosya Saklamanın Önemi, Dosyalama Yöntemleri, Tıbbi Arşivler, Arşivleme Yöntemleri , Arşivleme ve Otomasyonun Güvenliği konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tıbbi sekreterin taşıması gereken özellikleri öğrenir. BİLİŞSEL/ ANLAMA |
Tıp etiği , sağlık etiği kavramlarını tanımlar. BİLİŞSEL/ BİLGİ |
Sağlık sektöründe kalite kavramlarını , süreçlerini uygulamayı öğrenir. BİLİŞSEL/ UYGULAMA |
Tıbbi arşivleme ve dosyalama süreçlerini yürütür. - BİLİŞSEL/ UYGULAMA |
Hasta hakları hakkında bilgi edinir. BİLİŞSEL/ BİLGİ |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yok | Ders içeriği ve konusunun tanıtılması, dersin tanıtılması. Hasta Hakları | Konu anlatımı, Örnekleme, Soru-Cevap |
2 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Etik Kavramı | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
3 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Karşılaşılan Etik Sorunlar | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
4 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
5 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dokümantasyonda Kalite | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
6 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Sekreterlik Eğitimi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
7 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Sekreterlik Hizmetleri ve Nitelikleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Sekreterin Etik Sorumluluğu | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap |
10 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Bilgi ve Belge Yönetim Sistemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
11 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Belge Saklama Süreleri ve İmha Yöntemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
12 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dosya Saklamanın Önemi | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
13 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Dosyalama Yöntemleri | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
14 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Tıbbi Arşivler | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
15 | Yazılı - Görsel Kaynaklar - Araştırma | Arşivleme Yöntemleri , Arşivleme ve Otomasyonun Güvenliği | Konu anlatımı, örnekleme, Soru-Cevap, Bir önceki haftanın değerlendirilmesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ataklı A., Kaplan A., (2016), Dosyalama -Arşivleme, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Güneş Tıp Kitabevi, 69-81, Ankara |
Chunn, T., & Hutchings, M. (1998, July). Medical image digital archive: a comparison of storage technologies. In Medical Imaging 1998: PACS Design and Evaluation: Engineering and Clinical Issues (Vol. 3339, pp. 92-104). International Society for Optics and Photonics. |
Aktan C., Vural İ., (2016). “Bilgi Çağında Bilginin Yönetimi”. Yeni Türkiye. sayı 88. Cilt 1. Bilim ve Teknoloji Özel Sayısı. |
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, (2008), Tıbbi Arşivleme, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi, Ankara |
Tengilimoğlu D., Köksal A., (2013), Tıbbi Raporlar -Tıbbi Dokümanlar ve Tıbbi Arşivler, Tıp Sekreterliği, Seçkin Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi sekreterlik mesleğinin anlam ve kapsamını, amaçlarını ve iş yaşamındaki önemini açıklar
|
5 | |||||
2 |
Tıbbi Sekreterlik mesleğinin görev ve sorumluluklarını sıralar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Sekreterlikte evrak yönetimini açıklar ve uygular
|
4 | |||||
2 |
Tıp/tıbbi sekreterlerinin hasta ve hasta yakınları ile ilişkilerinde uymaları gereken kuralları sıralar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sekreterlik mesleği ve Tıp sekreterliğinin mesleki esaslarını ve etik kurallarını sıralar, Sekreterlikte uyulması gereken protokol kurallarını sıralar
|
4 | |||||
2 |
Tıbbi sekreterlik alanı ile ilgili olan tıbbi terim ve kavramları bilir ve açıklar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili olarak rapor hazırlama bilgisine sahiptir
|
3 | |||||
2 |
Alanında evrak yönetimini bilir ve uygular
|
5 | |||||
3 |
Bİlgisayar programları konusunda bilgi sahiptir klavye teknikleri bilgisine sahiptir etkin olarak kullanır
|
3 | |||||
4 |
Dosyalama ve arşivleme bilgisine sahiptir, etkin olarak dosylama ve arşivleme yapar
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık kurumları içerisinde bireysel olarak çalışır
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde sorumluluk alır ve yerine getirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık enformasyon sistemelerini bilir
|
4 | |||||
2 |
Çalışma konusu ile ilgili kavramları öğrenir açıkları ve kullanır
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır
|
4 | |||||
2 |
Ekip içerisinde yer alır , grup çalışmalarında yer alır ve gerektiğinde sorumluluk üstlenir
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbı sekreterlik mesleğine ilişkin olarak tıbbi kavramları bilir ve kullanır
|
5 | |||||
2 |
Sağlık kurumu içerisinde dosyalama arşivleme ve evrak yönetimi işlemlerini yerine getirir
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |