Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ADP101 | DENTAL CLINICAL STUDY METHODS I | 1 | 7 | 5 | 10 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. ELİF ERTÜRK-Öğr.Gör. ELNAZ REZAFAR |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Diş Hekimi Klinik yardımcısının görev ve sorumluluklarının öğrenilmesi, klinikte kullanılan cihaz ve malzemelerin tanınmasını amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Oral Diagnoz ve Radyolojide Temel Kavramlar, hastanın radyografi için hazırlanması, oral cerrahinin temel ilkeleri, hastanın diş çekimine hazırlanması, ağız içi operasyonlarda asistans, kan ve tükrük izolasyonu, endodontinin tanımı ve temel prensipleri, endodonti hastasına yaklaşım, endodontik dolgu malzemelerinin yapısı ve hazırlanma süreçleri, restoratif diş hekimliğinin temel prensipler, dolgu malzemelerinin yapısı, çalışma şekilleri, uygulama öncesi hastanın hazırlanması, motivasyon eğitimini içermektededir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Ağız ve Diş Sağlığı alanında eğitim alan öğrenciler alanında kullanılan mesleki kavramlara, kuramlara ve uygulamalara etkin bir biçimde hâkim olur. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olur. |
Ağız ve Diş Sağlığı alanındaki temel kavramları anlama, Ağız ve Diş Sağlığı alanında kullanılan çağdaş yöntem ve teknolojileri kullanacak bilgi ve beceriye sahip olur. |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alır. |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılar. |
Öğrenimine aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olur. |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur. |
Ağız ve Diş Sağlığı alanının gerektirdiği konularda yeterli alt yapıya sahip olur. |
Alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Diş asistanı kimdir,görevleri nelerdir? dört elli dişhekimliğine genel bir bakış ve kavramların tanımı | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde röntgen kullanımı ve cihazların tanıtımı | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde uygulanan anestezi ve basit diş çekimleri için hazırlık | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Komplikasyonlu diş çekimi ve çene cerrahilerinde kullanılan araç gereçler | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endodontik tedaviye giriş | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Endodontik tedavide kullanılan modern aletler | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Restoratif tedaviye giriş | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Restoratif tedavi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde protetik tedavi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde gelişmiş yöntemlerle uygulanan protetik tedavi | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde periodontoloji | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde pedodonti | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde ortodonti | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Dişhekimliğinde sterilizasyon ve Dezenfeksiyon | Tartışma, Anlatım, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Tanyeri H (2012) Ağız, Diş ve Çene Hastalıkları Atlası, Nobel kitap ev. |
Mehmet Ali Kılıçarslan, Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yöntemi,Palme Yayıncılık |
Prof. Dr. Gülay Varlı Uzun(2016) ,Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği,Güneş Tıp Kitapevleri |
Nairn WİLSON and Stephen Dunne, Çeviri Editörü : Prof.Dr.A.Rüya Yazıcı, Hekimliğinde Klinik Uygulamalar El Kitabı |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
|
4 | |||||
2 |
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with the physician on a team.
|
5 | |||||
2 |
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
|
3 | |||||
2 |
Can gain proficiency in computer usage skills.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains competence in applying hygiene rules.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
|
4 | |||||
2 |
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 10 | 140 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 250 |
Total Workload of the Course Unit | 250 | ||
Workload (h) / 25.5 | 9,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 10,0 |