Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YDL102 | FOREIGN LANGUAGE II (ENG.) | 2 | 3 | 3 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır. |
Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar. |
Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. |
İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir. |
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar. |
Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Video İzleme, Okuma | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
2 | Video İzleme, Okuma | Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
3 | Video İzleme, Okuma | Yapabilme - Yapmak - Beceriler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
4 | Video İzleme, Okuma | İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
5 | Video İzleme, Okuma | Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
6 | Video İzleme, Okuma | Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
7 | Video İzleme, Okuma | Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video İzleme, Okuma | Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
10 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
11 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
12 | Video İzleme, Okuma | Yakın Geçmiş Zaman | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
13 | Video İzleme, Okuma | Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
14 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
15 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press. |
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing. |
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press. |
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
|
||||||
2 |
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with the physician on a team.
|
||||||
2 |
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
|
||||||
2 |
Can gain proficiency in computer usage skills.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains competence in applying hygiene rules.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
|
||||||
2 |
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 77 |
Total Workload of the Course Unit | 77 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |