Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ODP203 | AUDİOLOGY ADVANCED TEST METHODS I | 3 | 4 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İletim, Koklear ve Retrokoklear işitme kayıplarında ayırıcı tanı gerekliliğinin kavranmasını ve ayırcı tanı testlerinin temel düzeyde yapılmasını sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | İletim, koklear ve retrokoklear işitme kayıplarının özellikleri, ayrıntılı ayırıcı tanı testleri aracılığıyla belirlenir. Bu süreçte, her bir işitme kaybı türünün kendine özgü klinik belirtileri ve işitme testleri ile ortaya çıkan farklılıkları incelenir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
İletim, koklear ve retrokoklear işitme kayıplarının özelliklerini belirlemek için uygun testleri uygular. |
İstenilen testleri doğru ve eksiksiz yaparken karşılaşılan sorunları analiz eder ve çözümler önerir. |
Hastalığa uygun test yöntemlerini analiz eder. |
Ayırıcı tanı yöntemlerini belirleyerek ilgili durumlarda uygular. |
İşitme test yöntemlerini kullanarak uygulama yapar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | LİTERATÜR TARAMA | Derse genel giriş | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
2 | LİTERATÜR TARAMA | Periferik işitme sistemi | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
3 | LİTERATÜR TARAMA | Santral işitme sistemi | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
4 | LİTERATÜR TARAMA | Anemnez alma | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
5 | LİTERATÜR TARAMA | İşitme kayıplarının türleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
6 | LİTERATÜR TARAMA | Patoloji ile işitme kaybı arasındaki ilişki | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
7 | LİTERATÜR TARAMA | İmmitasmetrik değerlendirme | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | LİTERATÜR TARAMA | Akustik reflex | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
10 | LİTERATÜR TARAMA | Östaki tüpü fonksiyon testleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
11 | LİTERATÜR TARAMA | Otoakustik emisyon | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
12 | LİTERATÜR TARAMA | Retrokoklear patoloji | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
13 | LİTERATÜR TARAMA | Supraliminer Testler | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
14 | LİTERATÜR TARAMA | Rekruitment Testleri | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
15 | LİTERATÜR TARAMA | Genel Tekrar & Değerlendirme | Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health. |
Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
|
3 | |||||
2 |
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
|
1 | |||||
2 |
Describing medical terms in the field of Audiometry.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic problem of the lack of security in the area of missing detects and searches for solutions.
|
4 | |||||
2 |
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
|
5 | |||||
2 |
Main economic indicators by analyzing the idea of setting creates workplace. Opens workplace activity.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
|
2 | |||||
2 |
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
|
2 | |||||
3 |
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
|
3 | |||||
2 |
Lifelong learning regarding area is conscious.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
|
0 | |||||
2 |
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
|
0 | |||||
2 |
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
|
1 | |||||
3 |
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
|
2 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 51 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |