Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
BIL101 |
INFORMATION TECHNOLOGIES |
1 |
2 |
1 |
2 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi SEVİNÇ BABA |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Dersin amacı öğrencilere eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmek ile problem çözme ve analiz etme becerileri kazandırmaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Temel MS Office paket programı, temel bilgisayar bilgi ve kavramları, bilgisayar donanım ve yazılımı, işletim sistemleri, sunum hazırlama konuları ve bilgisayarı zararlı programlardan koruma işlemlerini kapsar. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Bilgisayar donanımını açıklar. (Explaining) (3) |
Yazılım programlarını kullanım amacına göre sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Yazılım ve donanım arasındaki ilişki ve organizasyonu açıklar. (Ekplaining) (3) |
Fonksiyonel ve matematiksel işlemler yapabilen yazılımları sınıflandırır. (Classifying) (2) |
Grafik çizim ve sunum yapar. (Apply) (3) |
İnternet ve internet kullanımı hakkında fikirlerini açıklar. (Explaining) (3) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
kaynak tarama |
Bilgisayar donanımı |
anlatım |
2 |
kaynak tarama |
Bilgisayar donanımı |
anlatım |
3 |
kaynak tarama |
Ofis uygulamaları ve ortak özellikleri |
anlatım |
4 |
kaynak tarama |
MS Word – Grafik, üst bilgi, alt bilgi, sayfa numarası, başvuru ve nesneler eklemek |
anlatım |
5 |
kaynak tarama |
MS Word – Değişiklikleri izle, denklem oluşturma, denetim eklemek, stiller |
anlatım |
6 |
kaynak tarama |
MS Word – Stiller, içindekiler tablosu ve kaynakça oluşturma, adres mektup birleştirme |
anlatım |
7 |
kaynak tarama |
MS Excel - Excel tablosu, çalışma sayfası, hücre, hücre biçimlendirme, veri girme, veri düzenleme, çalışma sayfasını kaydetme |
anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
kaynak tarama |
Ms Excel - Formül çubuğu, formül ekleme, verileri sıralama, koşullu biçimlendirme |
anlatım |
10 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Slaytlarla çalışma, ekleme, düzenleme, çıkarma |
anlatım |
11 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Yazılara animasyon ekleme |
anlatım |
12 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum tasarımı hazırlama |
anlatım |
13 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Zamanlama provası, asıl slayt, açıklama ekleme |
anlatım |
14 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum hazırlama |
anlatım |
15 |
kaynak tarama |
MS Power Point - Sunum hazırlama |
anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
TOSUN, N. (2007). Bilgisayara Giriş, İstanbul:Kriter Yayınları. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Electroneurophysiology containing up to date information in the field of lecture notes, application tools and supported with visual and objective source of basic theoretical and practical courses, and apply the knowledge gained can be regarded as professional.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make electroneurophysiological applications.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Monitor the patient, whether the patient-technicians, technicians can provide-doctor communication.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
In situations requiring first aid can make the necessary applications.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The foundation of teamwork being aware of the profession under the supervision of specialist doctors as a team with which analyzes data related to the patient or the patient, reviews and produces results.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Specialist doctors working in a manner consistent with the urgent and unforeseen circumstances can act competently.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Electroneurophysiology related according to the technique can make all the applications.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Electroencephalography, electromyography, preparation and implementation of Polysomnography and other auxiliary equipment can do.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Not independent from the team have the ability to work well with the team.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Are aware of their individual responsibilities within the team can fulfill this task complete.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Electroneurophysiology has knowledge about the basic and applied health.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Awareness of lifelong learning basic knowledge and skills in personal and professional self-updating can move further.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patients, relatives and other health care professionals with the oral and written ethical rules can communicate in an appropriate manner.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Practices before, during and after the communication between the patient and provides specialist doctors.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Patients under the supervision of specialist physicians required to make appropriate technique electroneurophysiological applications, can provide patient-doctor communication.
|
|
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
14 |
1 |
14 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
32 |
0 |
48 |
|
Total Workload of the Course Unit |
48 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
1,9 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
2,0 |
|