Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
LEE605 |
DOKTORAL QUALIFICATION |
5 |
0 |
0 |
30 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Tezli yüksek lisans veya lisans eğitimi üzerine yapılacak öğretim, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneğini kazandırmayı amaçlar. |
Contents of the Course Unit: |
Yeterlik sınavları, enstitü anabilim dalındaki beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Doktora programıyla; öğrencilerin uzmanlık alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
2 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
3 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
4 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
5 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
6 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
7 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
10 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
11 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
12 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
13 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
14 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
15 |
- |
Doktora Yeterlilik Sınavı |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sınav Yönetmeliği |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Summarizing basic and advanced topics in economics and finance.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Identifying theories of economics and finance.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
To have knowledge about international economy and international finance.
|
|
|
|
|
|
5 |
4 |
Interpreting the relationship of Economics and Finance with other disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the literature related to the field effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Knows data collection techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizes the literature related to the field effectively
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Conducting qualitative and quantitative research on subjects related to the field
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Knows data collection techniques.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches related to economics and finance.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Adopting the philosophy of lifelong learning
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of macroeconomic variables.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Understanding and interpreting the relationships between economic and financial concepts such as growth, investment, inflation, interest rates, unemployment, exchange rates and international trade.
|
|
|
|
|
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
24 |
10 |
240 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
10 |
100 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
10 |
100 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
10 |
10 |
100 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
20 |
10 |
200 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
81 |
0 |
769 |
|
Total Workload of the Course Unit |
769 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
30,2 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
30,0 |
|