TR EN

PRINCIPLES AND PRACTICES OF NUTRITION I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY145E PRINCIPLES AND PRACTICES OF NUTRITION I 1 6 4 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. MÜNEVVER BAŞAK ONAT
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Beslenme ve sağlık ilişkisi, sürdürülebilir beslenme, karbonhidrat ve proteinlerin yapısı, sindirimi, metabolizması ve gereksinimleri ile hazırlama, pişirme ve saklama yöntemlerine ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Beslenmenin önemi ve sağlık ilişkisi, beslenmeye genel bakış, besin grupları ve öğelerinin önemi, laboratuvarda genel çalışma ilkeleri, sürdürülebilir beslenme ve atık yönetimi, karbonhidrat ve proteinlerin yapısı ve işlevleri, besin grupları (tahıl, et, yumurta,süt, kurubaklagil) ve laboratuvar uygulamaları, besinlerin endüstriyel kullanımı, kimyasal reaksiyonları, satın alma, depolama ve pişirme yöntemleri.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yeterli ve dengeli beslenme ile sağlık arasındaki ilişkiyi gösterir.
Besin ögelerinin günlük tüketim miktarlarını gösterir ve önerilere göre karşılaştırır.
Genel beslenme durumu, beslenme alışkanlıklarını ve diyet örüntüsünü ana hatlarıyla belirtir.
Farklı yaş ve gruplarına göre beslenme önerileri düzenler.
Menü planlama ilkelerini uygular ve uygun menüleri biçimlendirir.
Hazırlama, pişirme ve ölçüm yöntemlerini sürdürülebilir beslenme ilkelerine bağlı kalarak manipüle eder.
Karbonhidratların genel özelliklerini, sindirim ve emilim süreçlerini ve vücut fonksiyonları açısından önemini açıklar.
Proteinlerin genel özelliklerini, sindirim ve emilim süreçlerini ve vücut fonksiyonları açısından önemini açıklar.
Karbonhidratlar ve proteinlerin kaynaklarını gösterir ve gereksinimlerini hesaplar.
Tahıllar, yumurta, süt, et ve kurubaklagillerin hazırlama ve pişirme tekniklerini takip eder ve oluşan kimyasal reaksiyonları açıklar.
Vitamin ve mineral kaybını önleyecek hazırlama, pişirme ve ölçüm tekniklerini uygular ve takip eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Sağlık: Sağlık, Beslenme, Yeterli ve Dengeli Beslenme, Beslenme Rehberleri, Nüfus Araştırmaları, Beslenme/ Besin/ Besin Öğesi, Özel Durumlarda Beslenme Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Makro-Mikro Besin Öğeleri: Besin Grupları, Menü Planlama İlkeleri, 4 Yapraklı Yonca/ Besin Piramidleri/ Sağlıklı Tabak Modelleri, UYG: Lab. kuralları Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Sürdürülebilirlik: Sürdürülebilir Beslenme, Atık Yönetimi UYG: Pişirme ve Ölçüm Yöntemleri pAnlatım, Tartışma
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Karbonhidratlar: Monosakkaritler-Disakkkaritler, Genel özellikler, Sınıflama, Kimyasal özellikler, Görevleri Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Karbonhidratlar: Polisakkaritler, Genel özellikler, Sınıflama, Kimyasal özellikler, Görevleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Karbonhidratlar: Emilim, Sindirim, Glisemik İndeks/Yük, Gereksinim, Kaynakları Uygulama
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Tahıllar: Yapısı, Çeşitleri, Gluten Kompleksi, Besin endüstrisinde. Kullanımı, Kimyasal Reaksiyonlar LAB: Tahıl Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Proteinler: Genel özellikler, Sınıflama, Kimyasal özellikler, Görevleri, Elzem a.a Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Proteinler: Emilim, Sindirim, Gereksinim, Kaynakları UYG: Kalite değerlendirmesi (NPU) Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Yumurta: Yapısı, Besin ögeleri, Besin endüstrisinde kullanımı, kimyasal reaksiyonlar, Satın alma, Depolama, Pişirme LAB: Yumurta Uygulama
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Et-Tavuk-Balık: Yapısı, Besin ögeleri, Besin endüstrisinde kullanımı, kimyasal reaksiyonlar, Satın alma, Depolama, Pişirme LAB: Et-Tavuk-Balık Uygulama
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Süt: Yapısı, Besin ögeleri, Besin endüstrisinde kullanımı, kimyasal reaksiyonlar, Satın alma, Depolama, Pişirme LAB: Süt Uygulama
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Kurubaklagil: Yapısı, Besin ögeleri, Besin endüstrisinde kullanımı, kimyasal reaksiyonlar, Satın alma, Depolama, Pişirme LAB: Kurubaklagil Uygulama
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Alternatif Protein Kaynakları Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences.
Molt, M. (2001). Food for fifty. Prentice Hall.
Ozilgen, Z. S. (2019). Cooking as a chemical reaction: Culinary science with experiments. CRC Press.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
1
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
5
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
3
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
2
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
0
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 2 2 4
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 68 0 154
Total Workload of the Course Unit 154
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0