TR EN

INSTITUTIONAL FOOD SERVICES I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BEY341E INSTITUTIONAL FOOD SERVICES I 5 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. AYÇA YILMAZ GEÇKİN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Toplu beslenmenin önemi, diyetisyenin görevleri, beslenme sistemleri, menü planlama ve yönetimi, mutfak planlama, hammadde seçimi, depolama, stok kontrolü ve iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Toplu beslenme ve önemi, toplu beslenme hizmetlerinde diyetisyenin görev ve sorumlulukları, toplu beslenme sistem tipleri/yeni üretim sistemleri, yönetim ve organizasyon, mutfak/yemekhane planlama, kullanılan araç gereçler, menü planlama ilkeleri, menü yönetimi ve denetimi, standart yemek tarifeleri ve denetimi, hammadde seçimi ve kriterleri, besin maddelerinin teslim alınması, depolanması ve stok kontrolü, iş sağlığı ve güvenliği.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Toplu beslenme sistemlerinin temel bileşenlerini tanımlar ve işleyiş süreçlerini açıklar.
Diyetisyenin yönetim ve organizasyon süreçlerindeki rolünü analiz eder.
Temel üretim teknikleri ile yeni üretim sistemlerini örneklerle açıklar.
Mutfak ve yemekhane planlamasında gerekli olan fiziki koşulları düzenler.
Toplu beslenme sistemlerinde kullanılan araç ve gereçleri sağlık ile ilişkilendirir ve etkin kullanımı ile ilgili stratejiler önerir.
Menü planlama ilkelerine bağlı kalarak, ulusal ve uluslararası beslenme rehberleri çerçevesinde enerji ve besin öğeleri gereksinimlerine uygun menü hazırlar.
Standart tarifelerin geliştirilmesi ve denetimi süreçlerini takip ederek toplu beslenme sistemlerinde uygulanabilir tarifeleri çoğaltır.
Hammadde seçimi ve kabul kriterlerini takip eder ve etkin satın alma stratejileri formüle eder.
Teslim alma, depolama ve stok yönetimi süreçlerine uygun verimli, sürdürülebilir ve maliyet-etkin stratejiler önerir.
Toplu Beslenme Sistemlerinde iş sağlığı ve güvenliğini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Toplu Beslenme Sistemlerine Giriş Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ticari Nitelikli İşletmeler Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Toplu Beslenme Sistemlerinde Yönetim ve Organizasyon/Stratejik Yönetim I Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Toplu Beslenme Sistemlerinde Yönetim ve Organizasyon/Stratejik Yönetim II Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Personel Yönetimi Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Fiziki Koşullar-Mutfak Planlama Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Araç Gereçler Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Menü Planlama İlkeleri I Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Menü Planlama İlkeleri II Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Farklı Gruplar İçin Menü Planlama İlkeleri Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Standart Tarife Geliştirme Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Satın Alma -Hammadde seçimi ve kabul kriterleri Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Teslim Alma, Depolama ve Stok Yönetimi Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma İş Sağlığı ve Güvenliği Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Sethi, M. (2004). Institutional food management. New Age International.
Puckett, R. P. (2012). Foodservice manual for health care institutions (4th ed.). John Wiley & Sons.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess the knowledge of all disciplines that examine the relationship between humans, the environment and food and form the basis of nutrition and dietetic practice.
5
2
Define current knowledge and practices in the field of Nutrition and Dietetics.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use up-to-date technological resources in the process of obtaining and providing information in the field of Nutrition and Dietetics.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Assess general health problems related to nutrition.
5
2
Explain the Nutrition and Dietetics practices by using knowledge in this field.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply legal and ethical principles in the use of knowledge in the field of Nutrition and Dietetics.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills in the field of Nutrition and Dietetics.
4
2
Follow the plans, policies, laws, regulations and legislations that affect the dietitian profession.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the knowledge about Nutrition and Dietetics with a critical perspective.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow new developments in the field of Nutrition and Dietetics with sufficient foreign language knowledge.
5
2
Communicate effective verbal and written interaction between individuals.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the factors affecting the food quality of the individual and society in the production-consumption chain.
0
2
Respond to patients' health, social and environmental problems.
3
3
Evaluate the nutritional status of the patients.
0
4
Interpret the clinical findings of the patients in terms of nutrition.
0
5
Plan patients-specific nutritional treatments.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 2 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 99
Total Workload of the Course Unit 99
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0