TR EN

APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
DKT207 APPLIED BEHAVIOR ANALYSIS 3 2 2 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi DENİZ YILDIZ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. SEDA KETEN
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders ile; genel olarak davranışçı yaklaşımı temel alan uygulamalı davranış analizi ve uygulamalı davranış analizi kapsamında kullanılan davranış değiştirme teknikleri hakkında bilgi ve deneyim kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenciye uygulamalı davranış analizi teknikleri (davranışların tanımlanması, değerlendirilmesi, istendik davranışların artırılması, istenmeyen davranışların azaltılması teknikleri) konusunda bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu ders; Uygulamalı davranış analizi kavramı, özellikleri ve ilkeleri; davranış ölçme veya davranışa ilişkin veri toplama yöntemlerini betimleme ve verileri grafiklendirme; davranışsal amaç yazımı; davranışları ölçme yöntemlerini betimleme; davranışlara ilişkin grafikleri okuma; etkili pekiştireç belirleme teknikleri; potansiyel pekiştirme listesi hazırlama; uygun davranışları artırma yöntemlerini betimleme; uygun olmayan davranışların önlenmesine ilişkin yöntemleri betimleme; uygun olmayan davranışların azaltılmasında kullanılan diğer yöntemleri betimleme; davranış değiştirme planı konularını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Uygulamalı davranış analizi kavramı ve özelliklerini açıklar.
Davranış ölçme veya davranışa ilişkin veri toplama yöntemlerini betimleme ve verileri tasarlar.
Uygun davranışları artırılmasına ilişkin yöntemleri nitelendirir.
Uygun olmayan davranışların azaltılmasına ilişkin yöntemleri nitelendirir.
Davranış değiştirmeyi planlar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Davranışçı Yaklaşım, Tepkisel ve Edimsel Koşullama Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Uygulamalı Davranış Analizi: Tanım , özellikler, kavramlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Hedef Davranışların Belirlenmesi ve Tanımlanması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Hedef Davranışları Ölçme, Anekdot ve ABC Kaydı, Kalıcı Ürün Kaydı, Olay Kaydı ve Kontrollü Olay Kaydı, Kontrol Listeleri, Süre Kaydı ve Bekleme Süresi Kaydı Bu Kayıt Türlerinde Gözlemciler Arası Güvenirlik Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Hedef Davranışları Ölçme, Anekdot ve ABC Kaydı, Kalıcı Ürün Kaydı, Olay Kaydı ve Kontrollü Olay Kaydı, Kontrol Listeleri, Süre Kaydı ve Bekleme Süresi Kaydı Bu Kayıt Türlerinde Gözlemciler Arası Güvenirlik Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Zaman Aralığı Kaydı, Anlık Zaman Örneklemi ile Kayıt Bu Kayıt Türlerinde Gözlemciler Arası Güvenirlik Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Kaydedilen Davranışlara İlişkin Verilerin Grafiklere İşlenmesi ve Yorumlanması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Uygun Davranışları Artırma Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Sembol Pekiştirme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Uyaran Kontrolü, Davranış Öncesi Uyaranlar, Uyaran Genellemesi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Uygun Olmayan Davranışların Azaltılması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Davranışların Azaltılmasında Etik Problemler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Hazırlanan Davranış Değiştirme Planlarının Sunumu ve Tartışılması Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür Okuma, Bireysel Araştırma Genel Tekrar Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Erbaş, D., Özkan, Ş. (Ed). (2019). Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Pegem Akademi

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the basic information on the science of language and speech in order to identify and interpret necessary approaches for his/her patients.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Identifies the main phenomenons, principles, processes and practices of language and speech science, explains the methods in the field and makes a basic level of analysis and evaluation.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to plan a proper language and speech therapy program via his/her theoretical and practical knowledge.
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
To prepare the language and speech therapy profession according to ethical rules, assimilate the multidisciplinary approach, to prepare the necessary screening programs for healthy and / or problem groups in accordance with contemporary medical rules, to evaluate the patients with language and speech disorders, to identify the problems, and to find appropriate re / habilitation programs have the skills to prepare, determine the necessary tools and apply them.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborates with main medical fields.
2
2
Evaluates and interprets the problems about language and speech disorder of his/her patients guided by relevant specialist, asks consultation from other departments in case of need.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
In addition to measuring the effectiveness, continuity and quality of the services related to language and speech therapy, it also conducts training and practice studies on language and speech science.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Performs his/her duties of expertise in the eyes of judicial authorities and private and government agencies.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Enables the development of professional standards and policies, determines planning and execution of the assessment and rehabilitation approaches, identifies the efficient applications of new knowledge-based methods and programs and contributes to improve professional and technical standarts.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 3 2 6
TOPLAM 42 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0