Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ETY444 | EVIDENCE-BASED ERGOTHERAPY II | 8 | 4 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Araştırma kanıtını ergoterapinin değişik alanlarında kullanma, klinik uzmanlığı araştırma kanıtı olarak uygulamalarda kullanma, karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma, mevcut kaynaklara göre sağlık bakım kararlarını verme konusunda bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, farklı hastalık ve tedavi konuları üzerinde literatürdeki güncel çalışmaları takip ederek, tedavide kanıta dayalı uygulama yöntemlerini kapsamakta ve öğrencilerin ergoterapinin çeşitli alanlarında araştırma kanıtlarının klinik uygulamalardaki rolünü anlamalarını sağlayacak süreçleri içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Ergoterapinin farklı alanlarında araştırma kanıtını kullanmayı anlar. 2 B (BİLİŞSEL / 2. Düzey - Anlama ; Anlar) |
Kanıta dayalı uygulamalarda kullanılan yöntemleri açıklar. 6 B (BİLİŞSEL / 6. Düzey - Oluşturma ; Açıklar) |
Uygulamaları kanıta dayalı yapar ve elde edeceği sonuçları analiz eder. 4 B (BİLİŞSEL / 4. Düzey - Analiz Etme ; Analiz) |
Kanıta dayalı uygulamalarda karar verme sürecinde kişi merkezli çalışma sistemini yapar. 7 P (PSİKOMOTOR/ 7. Düzey – İcat Etme: Yapar |
Kanıta dayalı uygulamalarda değerlendirme süreçlerini sistematik olarak düzenler. 4 D (DUYUŞSAL/ 4. Düzey – Kuruluş: Düzenler) |
Bireyleri değerlendirirken problemlere bütüncül bir yaklaşımı açıklar. 6 B (BİLİŞSEL / 6. Düzey - Oluşturma ; Açıklar) |
Kanıta dayalı uygulamalarla ilgili etik ve profesyonel kararları tartışır. 2 D (DUYUŞSAL/ 2. Düzey – Olaylara Yanıt Verme: Tartışır) |
Kanıta dayalı uygulamalarda kullanılan tedavi yöntemlerinin etkinliğini gözden geçirir. 6 B (BİLİŞSEL / 6. Düzey - Oluşturma ; Gözden geçirir) |
Ergoterapinin çeşitli alanlarında araştırma kanıtlarının uygulanabilirliğini kategorize eder. 4 D (DUYUŞSAL/ 4. Düzey – Kuruluş: Kategorize) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Giriş ve dersin tanımı | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
2 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Geriatrik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Pediatrik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 1 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Pediatrik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 2 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Pediatrik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 3 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörolojik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 1 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörolojik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 2 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Nörolojik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 3 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ortopedik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 1 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
11 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Ortopedik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 2 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
12 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Psikiyatrik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 1 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Psikiyatrik Vakalarda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 2 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Özel Konularda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 1 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Literatür Tarama, Kaynakların İlgili Bölümleri, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Özel Konularda Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları - 2 | İnteraktif Sunum,Tartışma, Soru-Yanıt, Pratik Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Alladin, A. (2016). Kaygı bozukluklarının tedavisinde bütüncül BDT: Bilişsel davranışçı terapinin farkındalık ve hipnoterapiyle pekiştirilmesine yönelik kanıta dayalı bir yaklaşım (M. Benveniste, Çev.; T. Özakkaş, Ed.; M. Arık, Yayına hazırlayan). Psikoterapi Enstitüsü Eğitim Yayınları. |
Dişçi, R. (2012). Temel ve klinik biyoistatistik (2. bs.). İstanbul Tıp Kitabevi. |
Girgin, F. K. (Ed.). (1999). Sağlık bilimlerinde kaynak kullanımı ve kaynağa ulaşım. Ege Üniversitesi Basımevi. |
Kan, İ. (1996). Biyoistatistik uygulama kitabı: Formüller, tablolar, alıştırmalar (4. bs.). Uludağ Üniversitesi. |
Mete, B., & Demirhindi, H. (Eds.). (2022). Sağlık bilimlerinde bilimsel araştırma yöntemlerine giriş. Akademisyen Kitabevi. |
Şenocak, M. (1992). Özel biyoistatistik: Epidemiyolojide sayısal çözümleme. Çağlayan. |
Sümbüloğlu, K. (1978). Sağlık bilimlerinde araştırma teknikleri ve istatistik. Matiş Yayınları. |
Sümbüloğlu, K., & Sümbüloğlu, V. (2009). Biyoistatistik (13. bs.). Hatiboğlu Yayınevi. |
Sümbüloğlu, K., & Sümbüloğlu, V. (1991). Biyoistatistik uygulama kitabı (2. bs.). Hatiboğlu. |
Yelvar, G. D. Y., & Çırak, Y. B. (Eds.). (2023). Kronik hastalıklarda fiziksel aktivite ve egzersiz: Kanıta dayalı uygulamalar. Hipokrat Yayınevi. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He fulfills all roles required by his professional performance, integrates the entire occupational therapy process, carries out his own practices using the information on theoretical and practical occupational therapy in his field. He actively participates in the development, advancement, and promotion of occupational therapy.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He explains the basic facts, principles, processes in the subfields of occupational therapy and the methods in the field of application makes advanced analyses and evaluations.
|
5 | |||||
2 |
He uses the advanced knowledge he acquires to protect the community's health.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He studies, picks, analyzes and synthesizes theories and application models in the occupational therapy field that are supported by scientific publications and resources, with the purpose of carrying out the activities and vital roles of people and communities and determining health care needs, and plans the response.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He analyzes biological, medical, psychological, sociological and technological information within the scope of occupational therapy, synthesizes this information with information from theories about activity and participation, determines and analyzes the person's resources and constraints. Using this information, research and evidence-based solution proposals can be developed.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By critically interpreting activity and participation constraints, he chooses a professional and independent role for himself (e.g. treatment, counseling) and works in a people-centric manner by using prevention, rehabilitation, and treatment activities.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He determines the need for research on topics associated with occupational therapy practices and/or occupational therapy science, prepares related research questions, conducts independent research, and carries on lifelong learning.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By establishing close cooperation with the people and community, he carries out occupational therapy intervention, and works to improve community involvement by creating accessible and adaptable environments.
|
5 | |||||
2 |
He works with those receiving services and providing care, with the team members, and other stakeholders in a cooperative and interdisciplinary manner to ensure roles and participation.
|
5 | |||||
3 |
He has a computer license and foreign language proficiency adequate for use in Europe.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He considers and respects personal differences, cultural beliefs, customs, and traditions and takes into account and respects their effect on participation in roles and activities. He combines these with scientific, cultural and ethical values.
|
3 | |||||
2 |
He explains a person's daily life, production, and leisure time activities and his nature regarding his duties, and explains the connection between his performance regarding these and the connection between activities and health and wellbeing.
|
5 | |||||
3 |
He acknowledges his own responsibility in the intervention he carries out and does so according to the principles of management and quality. He takes part in the process of quality development in occupational therapy and returns information to stakeholders.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 7 | 2 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 108 |
Total Workload of the Course Unit | 108 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |