TR EN

CLINICAL STUDY II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HEY444 CLINICAL STUDY II 8 8 4 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Profesyonel meslek yaşamına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Sağlık, Sağlık, Sağlık, Sağlık, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Hemşirelik Uygulamaları, Eğitim, Eğitim, Eğitim, Hemşirelik Uygulamaları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Vaka çalışması oluşturur.
Tüm uygulamalarını hemşirelik sürecini kullanarak yönetir.
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda koruyucu bakımı uygular.
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda geliştirici bakımı uygular.
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda tedavi edici bakımı uygular.
Birey, aile ve toplumu bütüncül yaklaşımla değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Anlatım
2 Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Anlatım
3 Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması
4 Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması
5 Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması
6 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Beyin Fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Tartışma
12 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Tartışma
13 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Gözlem
14 Literatür Tarama Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Gözlem
15 Literatür Tarama Uygulama&Vaka Çalışması Mesleki Uygulama, Vaka Tartışması, Gözlem
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Akyolcu, N., Kanan, N., & Aksoy, G. (2021). Cerrahi hemşireliği I (3. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri.
Corpenito-Moyet, L. J. (2012). Hemşirelik tanıları el kitabı (F. Erdemir, Çev.). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
Enç, N. (Ed.). (2023). İç hastalıkları hemşireliği (4. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri.
Uygulamalı derslerin öğrenim rehberi.
Uygulamalı derslerin veri toplama formları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description Examination Method
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
TOPLAM 1 100
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Have that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Believes in the philosophy of holistic health care.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plans, implements, evaluates, and records checks protective, developer, treatment and level of rehabilitative evidence-based nursing care.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Uses that require advanced theoretical and practical knowledge of the main areas of nursing.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Takes responsibility of issues related to person/family/community health.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sustains learning with the awareness lifelong learning.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates as a member of the interdisciplinary health care team.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Behaves appropriately with legal regulations, social and professional values, ethics and principles.
4
2
Performs the role of providing collaboration and communication, as a practitioner, educator, researcher, administrator, advocate, consultant, quality improvement.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 57 0 155
Total Workload of the Course Unit 155
Workload (h) / 25.5 6,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0