Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HEY444 |
KLİNİK ÇALIŞMA II |
8 |
8 |
4 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Profesyonel meslek yaşamına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Sağlık, Hemşirelik Uygulamaları, Eğitim. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Vaka çalışması oluşturur. |
Tüm uygulamalarını hemşirelik sürecini kullanarak yönetir. |
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda koruyucu bakımı uygular. |
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda geliştirici bakımı uygular. |
Bireyin gereksinimleri doğrultusunda tedavi edici bakımı uygular. |
Birey, aile ve toplumu bütüncül yaklaşımla değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
2 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
3 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
4 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
5 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
6 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
7 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
10 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
11 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
12 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
13 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
14 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
15 |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
Uygulama&Vaka Çalışması |
Klinik Uygulama,Anlatım |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Uygulamalı Derslerin Öğrenim Rehberi |
Uygulamalı Derslerin Veri Toplama Formları |
Corpenito-Moyet LJ (2012). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Çeviren: Firdevs Erdemir, İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
8 |
112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
1 |
14 |
Ödev |
14 |
1 |
14 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
57 |
0 |
155 |
|
Genel Toplam |
155 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|