TR EN

COMMUNICATION IN HEALTH INSTITUTIONS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
SYY141 COMMUNICATION IN HEALTH INSTITUTIONS 1 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BUMİN ÇAĞATAY AKSU
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Sağlık iletişiminin kuramsal temelini açıklayarak öğrencilere, alanın disiplinler arası özelliğine uygun bir öngörü ve sağlık iletişimi faaliyetlerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmesine ilişkin bilgi, beceri/davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Sağlık iletişimine Giriş, Sağlık iletişim kavramı, Sağlık iletişimi kuram ve modelleri, Sağlık iletişimi kampanya süreci, Medya ve sağlık, Sağlık okuryazarlığı, Eleştirel sağlık iletişimi.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle birleştirir.
Sağlık kurumlarında iletişimi tanımlar.
Sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri karşılaştırır.
İletişimi engelleyen faktörleri sıralar.
Sağlık iletişimine özgü yöntemleri sınıflandırıp, sağlık kampanyaları düzenler.
Sağlık iletişimi alanındaki gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür Tarama Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? Anlatım, Tartışma
2 Literatür Tarama Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? Anlatım, Tartışma
3 Literatür Tarama Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Özellikleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür Tarama Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Özellikleri Anlatım, Tartışma
5 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Sağlık İletişimi Teorisi ve Modelleri Anlatım, Tartışma
6 Literatür Tarama Sağlık İletişimi Teorisi ve Modelleri Anlatım, Tartışma
7 Literatür Tarama Sağlık İletişimi Çalışma Süreci Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Sağlık İletişimi Çalışma Süreci Anlatım, Tartışma
10 Literatür Tarama Sağlık İletişimi İle İlgili Diğer Konular Anlatım, Tartışma
11 Literatür Tarama, Bireysel Araştırma Risk İletişimi, Medyada Savunuculuk Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay
12 Literatür Tarama Sağlık Okuryazarlığı, Kritik Sağlık İletişimi Anlatım, Tartışma
13 Literatür Tarama Medya ve Sağlık Anlatım, Tartışma
14 Literatür Tarama Sağlık İletişimi ve Etik Anlatım, Tartışma
15 Literatür Tarama Sağlık İletişim Perspektifinden Kişilerarası iletişim Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Schiavo, R. (2007). Health communication: from theory to practice. USA: Jossey Bass.
Çınarlı, İ. (2008). Sağlık iletişimi ve medya. Ankara: Nobel.
Okay, A. (2009). Sağlık iletişimi. İstanbul: MediaCat.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sisteminin işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlikte, ekonomi, işletme, muhasebe, hukuk, maliye, finans ve yönetim bilimi ile ilgili kuramsal bilgilere ve uygulama bilgilerine sahip olur.
4
2
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin bileşenlerini ve sağlık politikalarını yorumlama konusunda bilgi sahibi olur.
3
3
Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
3
4
Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
3
2
Sağlık kurumları yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri uygular
4
3
Alanıyla ilgili verileri gruplandırır, formüle eder ve inceler.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü inceler ve değerlendirir.
3
2
Görev aldığı birimde liderlik özellikleri sergiler.
5
3
Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumlu davranışlar gösterir.
4
4
Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda açıklar.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir.
5
2
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir; değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri takip eder.
4
2
Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
5
3
Yazılı ve sözlü iletişimde, doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi bütünleştirir.
5
4
Sağlık kurumları yönetimi ile ilgili konularda düşüncelerini, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak kurum içi ve kurum dışında ilgili taraflara ifade eder.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına uyarlar.
3
2
Birey olarak dış görünümü olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur.
5
3
Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
5
4
Ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 20 2 40
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 152
Total Workload of the Course Unit 152
Workload (h) / 25.5 6
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0