Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
BEY152E | LITERATURE REVIEW II | 2 | 3 | 3 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. ANIL AL REBHOLZ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini tanımlama, bilimsel rapor yazmaya yönelik bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bilimsel Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Bilimsel Araştırma Yolları, Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bilimsel araştırma alanında kullanılan terimleri açıklar. |
Bilimin ve bilimsel araştırmanın niteliklerini açıklar. |
Bilimsel araştırmanın bölümlerini ve araştırmadaki işlevlerini açıklar. |
Bilimsel yöntemi ve bilimsel araştırmada kullanılan yöntemleri inceler. |
Bilimsel bir makaleyi öğrenilen bilimsel kriterlere uygunluk açısından açıklar. |
Bilimsel araştırma problemini örnekler. |
Bilimsel bir problemi bilimsel yöntemlere göre çözer. |
Bilimsel bir araştırmayı, bilimsel rapor yazma kurallarına uygun olarak açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Literatür Taramalarına Giriş | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
2 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Literatür Taramasının Yürütülmesi | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
3 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Atıf ve Atıf Biçimlerini Anlama | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
4 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kaynak Türlerini ve Özelliklerini Anlama | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
5 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Bilimsel Dergi Makalelerinin İçeriğini ve Yapısını İncelemek | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Akademik Veri tabanlarının Kullanımı ve Açıklamalı Kaynakçalar | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İntihalden Kaçınma | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Literatür Taramalarında Düzenleme Kalıpları | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Literatür Taramasının Yapılandırılması | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
11 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kaynak Gösterimi ve Kaynak Materyalini Yazıya Dahil Etme | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
12 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Akran Değerlendirmesi ve Gözden Geçirme | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Nihai Literatür Taramasını Düzenleme ve Derleme | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Proje: Araştırma Önerisi Hazırlama | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Araştırma Önerisinin Teslimi ve Sunumu | Ders Anlatımı, Bireysel Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Abbott, B. B., Borders, K. S. (2011). Research Design and Methods a Process Approach. 8. Ed. McGraws Hill. |
Çepni, S. (2007). Araştırma Proje Çalışmalarına Giriş. Celepler Matbaacılık, Trabzon. |
Karasar, N. (1999), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, 9. Basım, Ankara. |
Büyüköztürk, Ş.; Kılıç, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş. |
Medavar, P. B. (1994). Genç Bilim Adamına Öğütler. Tübitak yayınları |
Day, R. A. (2004). Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Tübitak Yayınları. |
Çınkır, Ş. (Çeviren) (2014). Tez Nasıl Yazılır? Anı Yayıncılık., Ankara. |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 30 | ||
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
Uygulama-Lab | 1 | 5 | ||
Kısa Sınav | 1 | 5 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 5 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To have advanced theoretical and applied knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to use advanced theoretical and applied knowledge gained in the field of Child Development.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, to develop solutions based on research and evidence by using the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to independently carry out an advanced study in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex unforeseen problems encountered in practices related to Child Development.
|
4 | |||||
3 |
To be able to understand and manage the activities for the development of the employees under his/her responsibility within the framework of a project.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to critically evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field of Child Development.
|
4 | |||||
2 |
Ability to identify learning needs and direct learning.
|
3 | |||||
3 |
Developing a positive attitude towards lifelong learning
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to inform relevant persons and institutions on issues related to Child Development; to be able to convey their thoughts and solutions to the problems verbally and in writing.
|
4 | |||||
2 |
To be able to share with experts and non-experts, by supporting them with quantitative and qualitative data, their thoughts and solutions to problems in the field of Child Development.
|
4 | |||||
3 |
Being able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with the awareness of social responsibility.
|
4 | |||||
4 |
To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 | |||||
5 |
To be able to use information and communication technologies together with computer software at the Advanced Level of the European Computer Use License required by the Child Development field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results related to Child Development.
|
4 | |||||
2 |
To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 81 |
Total Workload of the Course Unit | 81 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |