Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ELT208 | GRAPHIC DESIGN | 4 | 6 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ONUR TÜRKER |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Geçmişten günümüze grafik tasarım tarihi hakkında bilgi sahibi olabilecek |
Sektörden kullanılan en yaygın ve popüler programları kullanabilecek |
Grafik tasarımı hakkında bilgi sahibi olabilecek |
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, vektör tabanlı programlarla beraber kullanabilecektir. |
Grafik Tasarım Ürünlerinin eskizden tasarıma ve baskıya kadar olan tasarım sürecini, piksel tabanlı programlarla beraber kullanabilecek. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1 | Tanışma, ders programının anlatılması / Tasarım nedir? Grafik tasarım nedir? Grafik tasarımcısı kimdir? Ne yapar. | ANLATIM-UYGULAMA |
2 | Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:1 | Renk nedir? Rengin psikolojik etkileri, tasarımda rengin önemi. Örneklerle anlatılması / Tasarım prensipleri ve sanatın öğeleri? Örneklerle tanımlamaları | ANLATIM-UYGULAMA |
3 | Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:1 | Adobe Illustrator Giriş (küçük uygulama)/ Adobe Illustrator Giriş küçük uygulama devam | ANLATIM-UYGULAMA |
4 | Uygulama - ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE Bölüm:2 | Ai giriş. (Küçük uygulama)/ Ai. Küçük uygulama teslim (%5) | ANLATIM-UYGULAMA |
5 | uygulama Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Bölüm:2 | Bireysel uygulama (ai) / | ANLATIM-UYGULAMA |
6 | Sınıf içi uygulama | Bireysel uygulama (ai) / Bireysel uygulama (ai) Teslim | ANLATIM-UYGULAMA |
7 | Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:1 | Ps.giriş Küçük uygulama / Ps. Küçük uygulama devam | ANLATIM-UYGULAMA |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:3 | Bireysel uygulama: fotomanipülasyon (ps) / Bireysel uygulama: fotomanipülasyon (ps) | ANLATIM-UYGULAMA |
10 | Uygulama, ödev | Ps+ai Proje (Soyutlama) / Ps+ai Proje (Soyutlama) el eskizleri | ANLATIM-UYGULAMA |
11 | Uygulama | Ps+ai Proje (kompozisyon hazırlama, bilgisayar uygulaması. (ai) / Ps+ai Proje (kompozisyon hazırlama, bilgisayar uygulaması. (ai) | ANLATIM-UYGULAMA |
12 | Kompozisyon hazırlama devam (ai) / Kompozisyonlar için renk dengesi ve doku oluşturma (ps) | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:4 | ANLATIM-UYGULAMA |
13 | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:5 | Bu kompozisyonların kullanımıyla takvim hazırlanacak (ai)/ Bu kompozisyonların kullanımıyla takvim hazırlanacak (ai) | ANLATIM-UYGULAMA |
14 | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6 | Mockup uygulama (ps) / Mockup uygulama (ps) | ANLATIM-UYGULAMA |
15 | Uygulama - Uygulama - Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Bölüm:6 | Dönem sonu değerlendirmesi | ANLATIM-UYGULAMA |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer ISBN: 9789757501091 |
ILLUSTRATOR CS6 & CC Yavuz GÜMÜŞTEPE ISBN: 978-605-5201-036 |
Grafik Tasarımın Temelleri Yazar: Paul Harris , Gavin Ambrose Çevirmen: Mehmet Emir Uslu ISBN: 9789750406157 |
Photoshop CC Yazar: M. Hikmet Aydıngüler Yayınevi : Abaküs Kitap ISBN: 9786059129787 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learns the basic information about electronic commerce.
|
0 | |||||
2 |
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains skills in web and graphic design.
|
3 | |||||
2 |
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the current e-commerce environment.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 153 |
Total Workload of the Course Unit | 153 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |