TR EN

DISTRIBUTION STRATEGIES IN E-COMMERCE PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ELT404 DISTRIBUTION STRATEGIES IN E-COMMERCE 8 3 3 8

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin temel amacı; gelişen teknoloji ile birlikte elektronik ticarette dağıtım sistemlerinin anlaşılması ve kavranmasıdır.
Contents of the Course Unit: Dijital dağıtım sistemleri, dijital depolama, stok yönetimi, envanter yönetimi

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Teknolojik gelişmeler sonucu farklılaşan dağıtım sistemlerini analiz edebilmek ve günümüz dağıtım modellerini kavrayabilmek
Dijital depolama sistemlerini anlayabilme
Dijital dağıtım kanallarını ve uygulamalarını öğrenebilme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders notlarının incelenmesi E ticarette dağıtım kavramı Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
2 Ders notlarının incelenmesi E ticarette dağıtım kanalları ve yapısı Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
3 Ders notlarının incelenmesi E ticarette tedarik zinciri yönetimi ve modelleri Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
4 Ders notlarının incelenmesi E ticarette stok yönetimi Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
5 Ders notlarının incelenmesi E ticarette envanter yönetimi Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
6 Ders notlarının incelenmesi E ticarette depolama ve kapasite planlaması Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
7 Ders notlarının incelenmesi E ticarette malzeme elleçleme ve otomasyon Sistemleri Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarının incelenmesi E ticarette depo yönetim sistemleri ve IT ihtiyaçları planlaması Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
10 Ders notlarının incelenmesi E ticarette depo çeşitleri, yer seçimi, ve raf sistemleri Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
11 Ders notlarının incelenmesi Dijital depo maliyet yönetim sistemi Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
12 Ders notlarının incelenmesi Dijital dağıtımda toplam kalite yönetimi Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
13 Ders notlarının incelenmesi Türkiye de ve Dünyada dijital dağıtım sistemleri vaka analizleri Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
14 Ders notlarının incelenmesi Türkiye de ve Dünyada dijital depolama sistemleri vaka analizleri Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
15 Ders notlarının incelenmesi Dönem sonu tekrarı ve proje değerlendirmeleri Ders anlatımı, Sunum, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Harvard Business Review dergisinden seçmeler : değer zincirini yönetmek / Çev. İlker Gülfidan.
İhracatta dağıtım kanallarının seçimi ve kurulması / Hazırlayan Ayşe Oya Benli.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
5
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
2
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 8 40
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 204
Total Workload of the Course Unit 204
Workload (h) / 25.5 8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 8,0