TR EN

PRINCIPLES OF MARKETING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ELT213 PRINCIPLES OF MARKETING 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Temel pazarlama bilgisinin iyi analiz edilerek, iş yaşamında uygulanmasını sağlamak
Contents of the Course Unit: Temel pazarlama kavramları, pazarlama karması, pazarlama yönetimi

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Genel pazarlama bilgisine hakim olarak iş hayatında bu bilgilerin uygulanması konusunda yetkin olmak

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Temel Pazarlama Kavramları Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
2 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
3 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Anlayışları Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
4 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazar ve Pazarlama Çevresi Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
5 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Bilgi Sistemi, Pazarlama Araştırması ve Pazar Araştırma Süreci. Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
6 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazar Bölümlendirme Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
7 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Konumlandırma ve Hedef Pazar Seçimi Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Tüketici Davranışı Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
10 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Ürün) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
11 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Fiyat) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
12 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Pazarlama İletişimi) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
13 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Pazarlama Karması (Dağıtım) Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
14 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Dijital Pazarlama Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
15 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Yüzyüze, interaktif ve slayt gösterimli ders anlatımı
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Pazarlama : ilkeler ve uygulamalar / Ömer Baybars Tek.
Pazarlama 3.0 : yeni çağın pazarlama yaklaşımı / Güventürk Görgülü ; Nesteren Şencan Görgülü.
Pazarlama yönetimi / Tuncer Tokol.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
3
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
0
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 2 12
Ödev 11 2 22
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 23 23
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 150
Total Workload of the Course Unit 150
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0