TR EN

DIGITAL MARKETING COMMUNICATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ELT212 DIGITAL MARKETING COMMUNICATION 4 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi PINAR BACAKSIZ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, dijital pazarlama stratejileri içerinde kullanılan arama motoru optimizasyonu, dijital reklam, sosyal medya gibi iletişim stratejilerini anlamak ve bunları mezun olduktan sonra uygulayabilme becerisini geliştirebilmektir.
Contents of the Course Unit: Dijital pazarlama iletişimi kavramı ve stratejileri, arama motoru optimizasyonu, dijital reklam, sosyal medya pazarlaması, inbound-outbound pazarlama, içerik pazarlaması

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Pazarlamada yeni trendlere hakim olarak, elektronik ticarete uyarlayabilmek.
Dijital pazarlamaya yönelik temel bilgileri anlayarak, pratikte uygulayabilmek
Yeni dijital pazarlama stratejileri üretebilmek

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Pazarlama İletişimi Kavramı ve Karması (reklam, kişisel satış) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
2 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Pazarlama İletişimi Kavramı ve Karması (satış tutundurma, halkla ilişkiler) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
3 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Dijital Pazarlama İletişimi Kavramı Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
4 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Dijital reklam stratejileri Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
5 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Dijital Pazarlama İletişiminde İnternet Sitelerinin Rolü Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
6 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Arama motoru optimizasyonu (SEO) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
7 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Arama motoru pazarlaması (SEM) Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
8 - ARA SINAV -
9 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Sosyal medya pazarlaması Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
10 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Sosyal Medya ve marka itibar yönetim Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
11 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması İçerik pazarlaması Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
12 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Mobil pazarlama Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
13 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Inbound pazarlama-Influencer pazarlama Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
14 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması E-posta pazarlaması Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
15 Ders notlarının ilgili haftaya yönelik kısmının okunarak gelinmesi, örnek makalelerin okunması Genel tekrar Sınıf içerisinde slaytlar eşiliğinde, interaktif olarak, soru cevap yöntemi ile ders akışı sağlanır.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Dijital tutulma : pazarlama iletişimi ve insan / Kaan Varnalı.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
3
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
2

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
0
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 2 12
Ödev 11 2 22
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 23 23
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 150
Total Workload of the Course Unit 150
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0