Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SOS115 | INTRODUCTION TO SOCIOLOGY | 1 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı, öğrencilerin sosyolojik bakış açısı edinerek, temel sosyolojik kavramları hatırlaması ve açıklaması, sosyolojik olguları değişim süreci içinde hem kurum olarak hem de etkileşim ağı olarak ayırd edebilmesi ve bunun yanında küresel dünyadaki anlam, örüntü ve süreçleri sosyolojik bilgiyi kullanarak yorumlaması, sosyolojik bilginin üretilmesinde yöntem ve araştırmanın işlevini açıklaması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriğini; sosyolojinin bilim olarak doğuşu, gelişimi ve küresel çağda sosyolojinin işlevi, sosyolojik araştırma yöntemleri, toplumsal gruplar ve formel örgütler, kültür ve sosyalleşme, sosyal statü ve sosyal roller, toplumsal tabakalaşma ve sosyal sınıflar, siyaset, aile ve toplumsal cinsiyet, ekonomik yaşam, toplumsal sapma ve suç ilgili temel kavramlar, modernleşme ve küreselleşme tarihsel-kültürel bağlamı içinde ele alınması oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bir bilim olarak sosyolojinin kurucularını ve belli başlı eserlerini bilir. |
Sosyolojik kavramları tanımlar, kavramların küresel sosyal dünyadaki olgusal karşılıkları bularak örneklendirir. |
Sosyolojinin temel kavramlarını gündelik hayatla ilişkilendirir. |
Kültürün temel bileşenleriyle toplumsal düzen arasında bağlantı kurar. |
Kültür merkezcilik, yabancı kültür hayranlığı ve kültürel görelilik yaklaşımlarını nesnellik ilkesine göre değerlendirir. |
Hem kurum hem de sosyal etkileşim ağı olarak aile, siyaset ve ekonomi ile ilgili temel bilgileri hatırlar, bu olgular ile ilgili süreçleri küresel dünyadan somut örneklerle açıklar. |
Hangi araştırmalarda hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini fark eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | eysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyolojik hayal gücü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyoloji nedir? Sosyolojinin alt dalları Sosyolojinin temel kavramları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyolojide İlk Kuramcılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplum tipleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Birey ve Toplum | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Aile | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | İktidar Meşruiyet Otorite | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplumsal kurumlar Din İstihdam | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplumsal cinsiyet | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Ulus Irk Etnisite | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Toplumsal Eşitsizlik ve Tabakalaşma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Sosyal Hareket ve Hareketlilikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Küreselleşme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Veysel Bozkurt, Sosyolojiye Giriş, Kolektif (2013), Sosyolojiye Giriş, Anhony Giddens, Sosyoloji John J. Macionis, Sosyoloji | Dönemin Değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Giddens, A., Sutton, W.,P. (2016). Sosyoloji. 7. edisyon. Çev. Ö. Baldık. İstanbul: Kırmızı Yayınları. |
Macionis, J.J. (2015). Sosyoloji. 2. baskı. Ed. V. Akan. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Veysel Bzkurt, (2018), Değişen Dünyada Sosyoloji, 14. Baskı, Bursa Ekin Basım Dağıtım. |
Kolektif, (2013), Sosyolojiye Giriş, Ed: Hayati Beşirli- İhsan Çapçıoğlu, Ankara, Grafiker Yayınları. |
Ritzer, G. (2015). Introduction to Sociology. London: Sage Publication. |
Konularla ilgili internet makaleleri |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learns the basic information about electronic commerce.
|
2 | |||||
2 |
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains skills in web and graphic design.
|
2 | |||||
2 |
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes the current e-commerce environment.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 102 |
Total Workload of the Course Unit | 102 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |