TR EN

GRADUATION PROJECT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GSY422 GRADUATION PROJECT 8 2 1 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere bir konuda detaylı literatür taramasının nasıl yapıldığını öğretmek ve eğitim-öğretimi boyunca aldığı bilgileri konu kapsamında ortaya koyabilmesini sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği kapsamında; bölüm tarafından onaylanan bir konuda literatür araştırması yapılarak dönem sonunda bir proje hazırlatılır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir.
Lisans eğitimi süresince edindiği bilgileri entegre eder.
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını planlar.
Lisans eğitim ve öğretimi boyunca kazandığı bilgileri ve deneyimleri ile proje konusunu destekler.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı Soru-Cevap, Uygulama
2 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması Soru-Cevap, Uygulama
3 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi Soru-Cevap, Uygulama
4 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma İlgili konuda literatür taraması Soru-Cevap, Uygulama
5 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi Soru-Cevap, Uygulama
6 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Çalışmaların yürütülmesi Soru-Cevap, Uygulama
7 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Çalışma verilerin değerlendirilmesi Soru-Cevap, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Soru-Cevap, Uygulama
10 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Soru-Cevap, Uygulama
11 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması Soru-Cevap, Uygulama
12 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması Soru-Cevap, Uygulama
13 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı Soru-Cevap, Uygulama
14 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak Soru-Cevap, Uygulama
15 Literatür İnceleme, Okuma, Araştırma Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Soru-Cevap, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu.
Yazım Kuralları (APA 6. Sürüm), Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts about gastronomy.
0
2
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
5
2
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
0
2
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
0
2
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
0
3
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
0
4
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Calculate costs in the food and beverage field.
0
2
Carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
0
3
Organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
0

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
0
2
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
5
2
Organize activities related to the field.
0

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
0
2
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
0
3
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 3 30
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 173
Total Workload of the Course Unit 173
Workload (h) / 25.5 6,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0