Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HEE213 | AIRCRAFT SYSTEMS I | 3 | 12 | 8 | 9 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BEDİA MERİH ÖZÇETİN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi RIZA HALUK KUL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilerin gerekli ortam sağlandığında, Uçuş Teorisini, Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri ni(Kumandaları), Yüksek Hızlı Uçuşu ,Gövde Yapısı ve Genel Kavramları kurallarını öğrenmeleridir. Bu dersin sonunda öğrencilerin uçak sistemlerini doğru olarak tanımlayabilmeleri hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Uçuş Teorisi, Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri (Kumandaları), Yüksek Hızlı Uçuşu, Gövde Yapısı ve Genel Kavramları, Air Conditioning ve Kabın Basınçlandırma (ATA 21), Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler Alet (Cihaz) Sistemleri (ATA 31), Kabin ekipmanları ve Mefruşatı (ATA 25), Yangından Koruma (ATA 26) sistemi, Uçuş Kumandaları (ATA 27), Yakıt Sistemleri (ATA 28), Hidrolik Güç (ATA 29) sistemi konularıdır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uçuş Teorisini açıklar & Hava aracı yapı ve sistem elemanlarını tanır. Hava aracı yapı ve sistem elemanlarının görevlerini bilir. Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri (Kumandaları)ni uygular. Air Conditioning ve Kabın Basınçlandırma (ATA 21) ve Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler Alet (Cihaz) Sistemleri (ATA 31) açıklar Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler Alet (Cihaz) Sistemleri (ATA 31) ve Uçuş Kumandaları (ATA 27) nı açıklar Kabin ekipmanları ve Mefruşatı (ATA 25)ve Yangından Koruma (ATA 26) sistemini açıklar Yakıt Sistemleri (ATA 28)nin çalışmasını uygular Hidrolik Güç (ATA 29) sisteminin çalıştırılmasını uygular |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Uçuş Teorisi | Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri (Kumandaları) Aşağıdakilerin çalışması ve etkisi: — Sağa sola yatış (rule) kumandası; eleronlar ve spoylerler, — burun aşağı/burun yukarı (pike) kumandası: elevatör, stabilatör, değişken oranlı stabilatörler ve kanard kontrolü, —Sağa sola dönüş (yaw) kumandası, dümen sınırlayıcıları rudder limiters); Elevon ve ruddervatörün kullanımı ile kontrol; Yüksek kaldırma düzenekleri; Yuvalar, çıtalar, flaplar; Sürükleme (drag) sağlayan cihazlar: Spoylerler, kaldırma indirme yastıkları, hız frenleri; Trim fletnerlerinin, servo tabların, kumanda yüzeyi bıyaslarının çalışması ve etkisi; | - |
2 | Uçuş Teorisi Yüksek Hızlı Uçuş | Uçak Aerodinamiği ve Uçuş Kontrolleri (Kumandaları) Aşağıdakilerin çalışması ve etkisi: — Sağa sola yatış (rule) kumandası; eleronlar ve spoylerler, — burun aşağı/burun yukarı (pike) kumandası: elevatör, stabilatör, değişken oranlı stabilatörler ve kanard kontrolü, —Sağa sola dönüş (yaw) kumandası, dümen sınırlayıcıları rudder limiters); Elevon ve ruddervatörün kullanımı ile kontrol; Yüksek kaldırma düzenekleri; Yuvalar, çıtalar, flaplar; Sürükleme (drag) sağlayan cihazlar: Spoylerler, kaldırma indirme yastıkları, hız frenleri; Trim fletnerlerinin, servo tabların, kumanda yüzeyi bıyaslarının çalışması ve etkisi; Ses hızı, subsonik uçuş, transonik uçuş, süpersonik uçuş; Mach sayısı, kritik Mach sayısı | - |
3 | Döner Kanat Aerodinamiği Yapılar - Genel Kavramlar | Terminoloji; Devri, kolektif ve anti tork kontrollerinin/kumandalarının çalışması ve etkisi. Yapısal sistem esasları; | - |
4 | Bölge ve istasyon tanımlama sistemleri; Oto Uçuş (ATA 22) | Elektrikli bağlama/yapıştırma; Yıldırım çarpmasından korunma koşulu. Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları; Komuta sinyalinin işlenmesi; Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları; Yaw damperleri; Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi; Otomatik trim kontrolü; Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü; Autothrottle sistemleri; Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları | - |
5 | Oto Uçuş (ATA 22) | Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları; Komuta sinyalinin işlenmesi; Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları; Yaw damperleri; Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi; Otomatik trim kontrolü; Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü; Autothrottle sistemleri; Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları | - |
6 | Oto Uçuş (ATA 22) | Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları; Komuta sinyalinin işlenmesi; Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları; Yaw damperleri; Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi; Otomatik trim kontrolü; Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü; Autothrottle sistemleri; Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları | - |
7 | Oto Uçuş (ATA 22) | Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları; Komuta sinyalinin işlenmesi; Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları; Yaw damperleri; Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi; Otomatik trim kontrolü; Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü; Autothrottle sistemleri; Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Oto Uçuş (ATA 22) Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) | Çalışma prensipleri ve güncel terminoloji dahil olmak üzere otomatik uçuş kumanda esasları; Komuta sinyalinin işlenmesi; Çalışma modları: Roll, pitch ve yaw kanalları; Yaw damperleri; Helikopterlerdeki Stabilite/Kararlılık Arttırma Sistemi; Otomatik trim kontrolü; Otopilot seyrüsefer yardımları arayüzü; Autothrottle sistemleri; Otomatik İniş Sistemleri: Prensipler ve kategoriler, çalışma modları, yaklaşma, süzülüş eğimi/hattı, iniş, pas geçme, sistem monitörleri ve hata koşulları Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar; Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR - Very High Frequency omnidirectional range), — Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. | - |
10 | Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) | Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar; Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR - Very High Frequency omnidirectional range), — Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. | - |
11 | Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) | Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar; Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR - Very High Frequency omnidirectional range), — Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. | - |
12 | Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) | Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar; Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR - Very High Frequency omnidirectional range), — Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. | - |
13 | Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24) | Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar; Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR - Very High Frequency omnidirectional range), — Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. | - |
14 | Aletler (Haberleşme/Seyrüsefer (ATA 23/24)Cihazlar) (ATA 31) | Radyo dalgalarının yayılımına, antenlere, iletim hatlarına, haberleşmeye, alıcı ve vericilere ilişkin esaslar; Aşağıdaki sistemlerin çalışma prensipleri: — Çok Yüksek Frekans (VHF) haberleşmesi; — Yüksek Frekans (HF) haberleşmesi; — Audio, — Acil Durum Yer Belirleme Vericileri, — Kokpit Ses Kayıt Cihazı, — Çok Yüksek Frekansta çok yönlü hava seyrüsefer istikamet cihazı (VOR - Very High Frequency omnidirectional range), — Otomatik Yön Bulucu (ADF -Automatic Direction Finding), — Aletli İniş Sistemi (ILS - Instrument Landing System),— Mikrodalga İniş Sistemi (MLS - Microwave Landing System), — Uçuş Yönlendirme sistemleri, Mesafe Ölçme Ekipmanları (DME - Distance Measuring Equipment),— Çok Düşük Frekans ve hiberbolik navigasyon (VLF/Omega), — Doppler seyfüsefer, — Saha seyrüsefer, RNAV sistemleri, — Uçuş Yönetim Sistemleri, — Küresel Konum Belirleme Sistemi (GPS), Küresel Seyrüsefer Uydu Sistemleri (GNSS), — Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, — Hava Trafik Kontrol alıcı verici cihazı, ikincil gözetim radarı, — Trafik Uyarı ve Çarpışmayı Önleme Sistemi (TCAS), — Hava sakınma radarı, — Radyo altimetre, — ARINC haberleşme ve raporlama. | - |
15 | final | Final | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
SHGM B2 ders yönergesi FAA Resmi İnternet Sitesi, https://www.faa.gov/ http://www.flightlearnings.com www.b737.org.uk/aircraftsystems.htm TTS Module 13, Total Training Support Yayınları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field by considering the legal dimension of occupational health and safety.
|
3 | |||||
2 |
Can make applications related to aviation electricity.
|
4 | |||||
3 |
Can make applications related to aviation electronics.
|
4 | |||||
4 |
Learns the aviation applications of Electrical-Electronics subjects.
|
3 | |||||
5 |
Relates the concepts of entrepreneurship and innovation to the field.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical and applied knowledge about the field in business life by choosing appropriate analytical methods and modeling techniques.
|
4 | |||||
2 |
Adapts to the environment in which works as a team member.(dişil)
|
4 | |||||
3 |
Develops a suitable solution method when faced with a problem
|
5 | |||||
4 |
Prepares written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
3 | |||||
5 |
As a team member, manages all stages from planning to implementation of aviation activities
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since has technical dexterity in a negative situation in her field, she can take the necessary precautions and intervene in the situation.(dişil)
|
4 | |||||
2 |
Makes the problem encountered in a study in the field appropriate within the team.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses computer software, information and communication technologies at the level required by the field (use) Bloom 3
|
5 | |||||
2 |
A sketch, diagram, graph, etc., describing the subject. reading and interpreting documents (interprent). (Bloom 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since will graduate with a certificate from the recognized school, she has the necessary knowledge and dexterity in the fields of aviation electricity and electronics.
|
5 | |||||
2 |
Develops solutions for unforeseen problems encountered in practice. (develop) (Bloom 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines the learning requirements related to the field (determine) (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Uses lifelong learning principles in professional development (Bloom 3)
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply technical drawing knowledge effectively in business life (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
By informing the relevant people and institutions on the issues related to the field; states his thoughts and suggestions for solutions to problems in written and verbal form (state) (Bloom 1)
|
4 | |||||
3 |
Discusses with experts (debate) by supporting their thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data (Bloom 2)
|
5 | |||||
4 |
Participates in training at international level (participate) (Bloom 3)
|
3 | |||||
5 |
Organizes activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (organized) (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graduates with a school certificate recognized by SHGM and the need for qualified electrical-electronic personnel in the aviation sector is met.
|
3 | |||||
2 |
He uses the knowledge and skills he gained during his undergraduate education in business life. (Bloom 3)
|
5 | |||||
3 |
Solves the problems encountered in the field. (solve) (Bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Applies the necessary behavior culture on quality management and processes, environmental protection and occupational safety to the team (apply) (Bloom 3)
|
4 | |||||
5 |
He places the safety factor awareness in himself and his team. (locate) Bloom 1)
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 12 | 168 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 3 | 12 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 230 |
Total Workload of the Course Unit | 230 | ||
Workload (h) / 25.5 | 9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 9,0 |