Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HEE210 | AERODYNAMIC | 4 | 5 | 5 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi BEDİA MERİH ÖZÇETİN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu ders kapsamında öğrencilerin aerodinamik temellerini giriş düzeyinde, özellikle modern konulardaki gelişmeleri içerecek şekilde örneklerle birlikte öğrenmesi amaçlanmıştır. |
Contents of the Course Unit: | Aerostatik, Aerodinamik kuvvetler ve momentler. Temel prensipler ve denklemler. Potansiyel akım yaklaşımı. Akım tipleri. Bir boyutlu sürtünmesiz akımlar. Kanat Profillerinin aerodinamiği. İki boyutlu potansiyel akımlar. İnce profil teorisi. İki boyutlu panel yöntemleri. Sonlu kanat teorisi. Üç Boyutlu Sıkıştırılamaz akım. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Atmosfer Fiziği | Uluslararası Standart Atmosfer (ISA), aerodinamiğe uygulaması. | - |
2 | Aerodinamik | Bir cisim etrafındaki hava akışı; Sınır tabaka, laminer ve türbülanslı akış, serbest akım akışı, izafi hava akımı, upwash ve downwash, girdaplar, akış durması; Terimler: Eğiklik, veter, ortalama aerodinamik veter, profil (parazit) sürükleme, indüklenmiş sürükleme, basınç merkezi, hücum açısı, pürüzlülük oranı, pürüzsüzlük oranı, kanat şekli ve görüş oranı; İtme(thrust), Ağırlık, Aerodinamik Bileşke; Kaldırma(lift) ve sürüklemenin(drag) oluşumu; Hücum Açısı, Kaldırma katsayısı, Sürüklenme (Drag) katsayısı, kutupsal eğim, perdövites(stall); Buz, kar ve don gibi profil birikintileri. | - |
3 | Aerodinamik | Bir cisim etrafındaki hava akışı; Sınır tabaka, laminer ve türbülanslı akış, serbest akım akışı, izafi hava akımı, upwash ve downwash, girdaplar, akış durması; Terimler: Eğiklik, veter, ortalama aerodinamik veter, profil (parazit) sürükleme, indüklenmiş sürükleme, basınç merkezi, hücum açısı, pürüzlülük oranı, pürüzsüzlük oranı, kanat şekli ve görüş oranı; İtme(thrust), Ağırlık, Aerodinamik Bileşke; Kaldırma(lift) ve sürüklemenin(drag) oluşumu; Hücum Açısı, Kaldırma katsayısı, Sürüklenme (Drag) katsayısı, kutupsal eğim, perdövites(stall); Buz, kar ve don gibi profil birikintileri. | - |
4 | Aerodinamik | Bir cisim etrafındaki hava akışı; Sınır tabaka, laminer ve türbülanslı akış, serbest akım akışı, izafi hava akımı, upwash ve downwash, girdaplar, akış durması; Terimler: Eğiklik, veter, ortalama aerodinamik veter, profil (parazit) sürükleme, indüklenmiş sürükleme, basınç merkezi, hücum açısı, pürüzlülük oranı, pürüzsüzlük oranı, kanat şekli ve görüş oranı; İtme(thrust), Ağırlık, Aerodinamik Bileşke; Kaldırma(lift) ve sürüklemenin(drag) oluşumu; Hücum Açısı, Kaldırma katsayısı, Sürüklenme (Drag) katsayısı, kutupsal eğim, perdövites(stall); Buz, kar ve don gibi profil birikintileri. | - |
5 | Aerodinamik | Bir cisim etrafındaki hava akışı; Sınır tabaka, laminer ve türbülanslı akış, serbest akım akışı, izafi hava akımı, upwash ve downwash, girdaplar, akış durması; Terimler: Eğiklik, veter, ortalama aerodinamik veter, profil (parazit) sürükleme, indüklenmiş sürükleme, basınç merkezi, hücum açısı, pürüzlülük oranı, pürüzsüzlük oranı, kanat şekli ve görüş oranı; İtme(thrust), Ağırlık, Aerodinamik Bileşke; Kaldırma(lift) ve sürüklemenin(drag) oluşumu; Hücum Açısı, Kaldırma katsayısı, Sürüklenme (Drag) katsayısı, kutupsal eğim, perdövites(stall); Buz, kar ve don gibi profil birikintileri. | - |
6 | Uçuş Teorisi | Kaldırma, ağırlık, itme (thrust) ve sürükleme (drag) arasındaki ilişki; Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Yük faktörü etkisi: perdövites, uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırmanın arttırılması. | - |
7 | Uçuş Teorisi | Kaldırma, ağırlık, itme (thrust) ve sürükleme (drag) arasındaki ilişki; Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Yük faktörü etkisi: perdövites, uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırmanın arttırılması. | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uçuş Teorisi | Kaldırma, ağırlık, itme (thrust) ve sürükleme (drag) arasındaki ilişki; Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Yük faktörü etkisi: perdövites, uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırmanın arttırılması. | - |
10 | Uçuş Teorisi | Kaldırma, ağırlık, itme (thrust) ve sürükleme (drag) arasındaki ilişki; Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Yük faktörü etkisi: perdövites, uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırmanın arttırılması. | - |
11 | Uçuş Teorisi Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği | Kaldırma, ağırlık, itme (thrust) ve sürükleme (drag) arasındaki ilişki; Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Yük faktörü etkisi: perdövites, uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırmanın arttırılması. Boylamsal, yanal ve yön kararlılığı (aktif ve pasif). | - |
12 | Uçuş Teorisi Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği | Kaldırma, ağırlık, itme (thrust) ve sürükleme (drag) arasındaki ilişki; Süzülme oranı; Kararlı hal uçuşu, performans; Dönüş teorisi; Yük faktörü etkisi: perdövites, uçuş zarfı ve yapısal sınırlamalar; Kaldırmanın arttırılması. Boylamsal, yanal ve yön kararlılığı (aktif ve pasif). | - |
13 | Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği | Boylamsal, yanal ve yön kararlılığı (aktif ve pasif). | - |
14 | Uçuş Kararlılığı ve Dinamiği | Boylamsal, yanal ve yön kararlılığı (aktif ve pasif). | - |
15 | - | FİNAL | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
KAYNAKLAR Cengel, Y.A, Cimbala, J.M. (2015). Akışkanlar Mekaniği: Temelleri ve Uygulamaları, Palme Yayıncılık, Ankara Cengel, Y.A, Boles, M.A. (2012). Termodinamik, Mühendislik Yaklaşımıyla, Güven Kitabevi, İzmir Yükselen, A. (2016). Uçuşa Başlangıç, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Anderson, J.D. (2007). Fundamentals of Aerodynamics, McGraw-Hill Education, Maryland, US The International Journal of Aviation, Aeronautics, and Aerospace (IJAAA), Embry-Riddle Aeronautical University, Daytona Beach, FL, US |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field by considering the legal dimension of occupational health and safety.
|
3 | |||||
2 |
Can make applications related to aviation electricity.
|
4 | |||||
3 |
Can make applications related to aviation electronics.
|
3 | |||||
4 |
Learns the aviation applications of Electrical-Electronics subjects.
|
5 | |||||
5 |
Relates the concepts of entrepreneurship and innovation to the field.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses theoretical and applied knowledge about the field in business life by choosing appropriate analytical methods and modeling techniques.
|
4 | |||||
2 |
Adapts to the environment in which works as a team member.(dişil)
|
5 | |||||
3 |
Develops a suitable solution method when faced with a problem
|
4 | |||||
4 |
Prepares written agreements with relevant institutions in accordance with the legislation.
|
5 | |||||
5 |
As a team member, manages all stages from planning to implementation of aviation activities
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since has technical dexterity in a negative situation in her field, she can take the necessary precautions and intervene in the situation.(dişil)
|
4 | |||||
2 |
Makes the problem encountered in a study in the field appropriate within the team.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses computer software, information and communication technologies at the level required by the field (use) Bloom 3
|
3 | |||||
2 |
A sketch, diagram, graph, etc., describing the subject. reading and interpreting documents (interprent). (Bloom 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Since will graduate with a certificate from the recognized school, she has the necessary knowledge and dexterity in the fields of aviation electricity and electronics.
|
3 | |||||
2 |
Develops solutions for unforeseen problems encountered in practice. (develop) (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determines the learning requirements related to the field (determine) (Bloom 3)
|
5 | |||||
2 |
Uses lifelong learning principles in professional development (Bloom 3)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply technical drawing knowledge effectively in business life (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
By informing the relevant people and institutions on the issues related to the field; states his thoughts and suggestions for solutions to problems in written and verbal form (state) (Bloom 1)
|
5 | |||||
3 |
Discusses with experts (debate) by supporting their thoughts and solutions to problems with quantitative and qualitative data (Bloom 2)
|
4 | |||||
4 |
Participates in training at international level (participate) (Bloom 3)
|
5 | |||||
5 |
Organizes activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (organized) (Bloom 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Graduates with a school certificate recognized by SHGM and the need for qualified electrical-electronic personnel in the aviation sector is met.
|
3 | |||||
2 |
He uses the knowledge and skills he gained during his undergraduate education in business life. (Bloom 3)
|
3 | |||||
3 |
Solves the problems encountered in the field. (solve) (Bloom 3)
|
4 | |||||
4 |
Applies the necessary behavior culture on quality management and processes, environmental protection and occupational safety to the team (apply) (Bloom 3)
|
5 | |||||
5 |
He places the safety factor awareness in himself and his team. (locate) Bloom 1)
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 4 | 5 | 20 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 28 | 0 | 132 |
Total Workload of the Course Unit | 132 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |