Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
GMY233 | HAVACILIK KURALLARI I | 3 | 3 | 3 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi RIZA HALUK KUL |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Havacılık Kuralları dersi, öğrencilerin uluslararası ve Avrupa havacılık düzenlemeleri, bakım standartları, onaylı bakım kuruluşları ve personel gereklilikleri gibi temel havacılık kurallarını anlamalarını sağlamayı hedefler. Bu ders, uçak bakım ve onarımı ile ilgili yasal çerçeveleri, hava aracı bakım süreçlerini ve işletici sorumluluklarını detaylı bir şekilde öğretir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Ders, uluslararası ve Avrupa havacılık düzenlemelerinin işleyişini, EASA ve AB havacılık otoritelerinin rollerini kapsamaktadır. Öğrenciler, uçak bakım ve onarımına dair onaylı personel ve kuruluş gerekliliklerini (Part-66, Part-145, Part-M) öğrenir. Ayrıca, EU-OPS düzenlemeleri, hava işletici sertifikaları, uçuşa elverişlilik gereklilikleri, bakım programları ve hava aracı dokümantasyonu gibi hava operasyonlarına dair kuralların detaylarını inceleyeceklerdir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO)'nun rolünü tanımlar ve küresel havacılık düzenlemeleri üzerindeki etkisini açıklar. |
Avrupa Komisyonu'nun havacılık düzenlemeleri ve politika oluşturma konusundaki rolünü açıklar. |
EASA (Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı)'nın sivil havacılık güvenliği ve düzenlemesi üzerindeki denetim ve sorumluluklarını açıklar. |
AB üye ülkelerinin ve ulusal havacılık otoritelerinin havacılık düzenlemelerini uygulama ve denetleme sorumluluklarını analiz eder. |
216/2008 sayılı Regülasyon (EC)'yu ve havacılığa uygulanan düzenlemelerini tanımlar, ayrıca 1702/2003 (EC) ve 2042/2003 (EC) sayılı regülasyonları detaylı bir şekilde açıklar. |
Part-21, Part-M, Part-145, Part-66, Part-147 gibi farklı Ekler (Part'lar) arasındaki ilişkileri ve EU-OPS ile bağlantılarını açıklar. |
Part-66'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesini sağlar, bakım personelinin niteliklerini, sorumluluklarını ve sertifikasyon gereksinimlerini açıklar. |
Part-145 ve Part-M Alt Bölüm F'nin gereksinimlerini detaylı şekilde açıklar, bakım kuruluşlarının havacılık güvenliği ve operasyonel sorumlulukları üzerinde durur. |
EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesini sağlar ve ticari hava operasyonları için düzenleyici gereklilikleri açıklar. |
Hava İşletici Sertifikası (AOC) sahibi işletmecilerin sorumluluklarını, özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakımla ilgili gereklilikleri tartışır. |
Hava Aracı Bakım Programı'nın yönetimi ve doğru bir şekilde uygulanmasının önemini açıklar. |
Minimum Ekipman Listesi (MEL) ve Konfigürasyon Sapması Listesi (CDL)'nin uçuş operasyonlarındaki önemini tartışır. |
Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar ve bunların düzenleyici gerekliliklerini açıklar. |
Hava aracı plakartlarının (işaretlemeleri) gereksinimlerini tanımlar ve uçuş güvenliği ile uyum açısından önemini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | 10.1 Düzenleyici Çerçeve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün Rolü; Avrupa Komisyonlarının Rolü; EASA'nın Rolü; AB Üye Ülkelerinin ve Ulusal Havacılık Otoritelerinin Rolü; 216/2008 sayılı Regülasyon (EC) ve uygulamala kuralları 1702/2003 (EC) ve 2042/2003 (EC) sayılı Regülasyonlar; Part-21, Part-M, Part-145, Part-66, Part-147 gibi çeşitli Ekler (Part'lar) ve EU-OPS arasındaki ilişki. | - |
2 | - | 10.1 Düzenleyici Çerçeve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün Rolü; Avrupa Komisyonlarının Rolü; EASA'nın Rolü; AB Üye Ülkelerinin ve Ulusal Havacılık Otoritelerinin Rolü; 216/2008 sayılı Regülasyon (EC) ve uygulamala kuralları 1702/2003 (EC) ve 2042/2003 (EC) sayılı Regülasyonlar; Part-21, Part-M, Part-145, Part-66, Part-147 gibi çeşitli Ekler (Part'lar) ve EU-OPS arasındaki ilişki. | - |
3 | - | 10.1 Düzenleyici Çerçeve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün Rolü; Avrupa Komisyonlarının Rolü; EASA'nın Rolü; AB Üye Ülkelerinin ve Ulusal Havacılık Otoritelerinin Rolü; 216/2008 sayılı Regülasyon (EC) ve uygulamala kuralları 1702/2003 (EC) ve 2042/2003 (EC) sayılı Regülasyonlar; Part-21, Part-M, Part-145, Part-66, Part-147 gibi çeşitli Ekler (Part'lar) ve EU-OPS arasındaki ilişki. | - |
4 | - | 10.1 Düzenleyici Çerçeve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün Rolü; Avrupa Komisyonlarının Rolü; EASA'nın Rolü; AB Üye Ülkelerinin ve Ulusal Havacılık Otoritelerinin Rolü; 216/2008 sayılı Regülasyon (EC) ve uygulamala kuralları 1702/2003 (EC) ve 2042/2003 (EC) sayılı Regülasyonlar; Part-21, Part-M, Part-145, Part-66, Part-147 gibi çeşitli Ekler (Part'lar) ve EU-OPS arasındaki ilişki. | - |
5 | - | 10.2 Onaylayıcı Personel - Bakım Part-66'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesi. | - |
6 | - | 10.3 Onaylanmış Bakım Kuruluşları Part-145'in ve Part-M Alt Bölüm F'in detaylı bir şekilde idrak edilmesi. | - |
7 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
10 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
11 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
12 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
13 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
14 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
15 | - | 10.4 Hava operasyonları EU-OPS'nin genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları; Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları; Hava Aracı Bakım Programı; MEL//CDL; Hava aracı içerisinde taşınması gereken dokümanlar; Hava Aracı plakartları (işaretlemeleri). | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
EASA Part 66 – Modul 10 – Havacılık Kuralları EASA Resmi İnternet Sitesi, https://www.easa.europa.eu/ |
IATA Resmi İnternet Sitesi http://www.iata.org/Pages/default.aspx |
FAA Resmi İnternet Sitesi, https://www.faa.gov/ |
SHGM Resmi İnternet Sitesi, http://web.shgm.gov.tr/ T.C. Dış İşleri Bakanlığı Resmi İnternet Sitesi, http://www.mfa.gov.tr/uluslararasi-sivil-havacilik-orgutu-_icao_.tr.mfa |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
2 | |||||
2 |
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field. (Bloom3)
|
3 | |||||
3 |
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
|
5 | |||||
4 |
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field. (Bloom 3)
|
2 | |||||
2 |
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
|
3 | |||||
2 |
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.(Bloom 1)
|
2 | |||||
3 |
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
|
4 | |||||
4 |
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
|
1 | |||||
5 |
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
|
4 | |||||
2 |
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
|
1 | |||||
3 |
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
|
4 | |||||
4 |
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Total Workload of the Course Unit | 0 | ||
Workload (h) / 25.5 | 0 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 0,0 |