Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
ULT444 |
FINANCIAL MANAGEMENT II |
8 |
3 |
3 |
8 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
Instructor(s) of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi İHSANİYE GÖKÇE KAYA |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Bu derste öğrencilere işletme sermayesi yönetimi ve yatırım yönetimi hakkında bilgi vererek bu kavramları öğrencilere teorinin yanı sıra uygulamalı olarak anlatmayı amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: |
Bu dersin içeriği İşletme sermayesi yönetimi kapsamında; nakit yönetimi, stok yönetimi ve alacak yönetimi kavramları anlatılırken, yatırım yönetimi kapsamında uygulamalı olarak finansal varlıkların değerlemesi ve proje değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Finansal analiz ve tahmin ile sermaye yapısı konuları analiz eder. |
Finansal yönetim işlevlerini firmalara uygulayabilir ve değerlendirme yapar. |
Şimdiki değer, sermaye bütçelemesi ve risk fiyatlaması konusunda analizler yapar. |
Firmaların finansal kararları analiz eder. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Kitap Okuma |
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 |
Kitap Okuma |
Finansal Sistem ve İşleyişi. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 |
Kitap Okuma |
Başabaş ve Kaldıraç Analizi. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 |
Kitap Okuma |
Finansal Planlama ve Kontrol. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 |
Kitap Okuma |
Çalışma Sermayesi Yönetimi I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 |
Kitap Okuma |
Çalışma Sermayesi Yönetimi II. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 |
Kitap Okuma |
Yabancı Kaynaklar. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
Öz Kaynaklar. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 |
Kitap Okuma |
Sermaye Yapısı ve Optimal Sermaye Yapısına Karar Verme. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 |
Kitap Okuma |
Risk ve Getiri I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 |
Kitap Okuma |
Risk ve Getiri II. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 |
Kitap Okuma |
Sermaye Maliyeti. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 |
Kitap Okuma |
Sermaye Bütçelemesi I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 |
Kitap Okuma |
Sermaye Bütçelemesi I. |
Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Aydın, N., Başar, M., Coşkun, M. (2010) Finansal Yönetim, Ankara : Detay Yayıncılık |
Apak, S. Ve Demirel, E., (2009), Finansal Yönetim Cilt 1: Sermaye Piyasaları, Birinci Baskı., İstanbul: Papatya Yayıncılık |
Erol,C., Sarıaslan, H. (2014), Finansal Yönetim, Ankara: Siyasal Kitabevi |
Masood, O. (2012, )Glabol Financial Management Theory and Evidence, Bursa: Ekin Basım Yayın |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To explain the basic concepts and theories associated with the field of Logistics Management.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To relate concepts and cases in the field of Logistics Management with other fields in Social Sciences
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
To make scientific and interdisciplinary research about the cases in the field.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To draw conceptual and theoretical connections between past and present trade and logistics – transportation procedures and to make forecasts for the future
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To make literature review for analyzing cases in the field of Logistics Management and to use this information for personal studies
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To use the latest technology for making descriptive and exploratory research and to use this information for personal studies.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To conduct a field-specific study individually and to complete it with discipline and responsibility.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
To assume duties and responsibilities in a team work as leader or team member and to fulfil them flawlessly.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To analyze data and findings in the field of Logistics Management with respect to cause-effect relations and critical perspective.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
To identify gaps in the theory and practice of Logistics Management and to offer solutions for each.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
To develop ideas as to how to use the information related to the field of Logistics Management in professional life.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To convey information related with the field of Logistics Management by using effective presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
To use field-specific information for creation of various projects, activities and social responsibility programmes in the field of Logistics Management
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
To conduct literature review, follow the recent developments and produce written and oral works in a foreign language
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
To respect social, cultural, scientific and ethical norms and values in the processing and dissemination of data.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
To follow latest developments in the field and direct personal studies accordingly within the framework of the lifelong learning principle.
|
|
1 |
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
8 |
56 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
7 |
49 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
201 |
|
Total Workload of the Course Unit |
201 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
7,9 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
8,0 |
|