TR EN

COACHING TRAINING AND PRINCIPLES PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ANY102 COACHING TRAINING AND PRINCIPLES 2 3 3 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği, Antrenörlük ile ilgili kavramlar ve genel bilgiler, Antrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Antrenörlük mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
Kondisyonel özellikler ile antrenman metotlarını açıklar.
Saha uygulamalarında antrenman programı tasarımı ilke ve yöntemlerini listeler.
Antrenörlük mesleği ile ilgili saha uygulamaları ve yönetimsel sorunları çözümler.
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri (antrenman uygulamaları, performans ölçüm ve değerlendirmeleri, sporcu seçimi, sporcu ve aileleri ile iletişim vb.) etik değerler çerçevesinde uygular.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Antrenör kavramı ve genel bilgiler Anlatım ve gösteri yöntemi
2 Okuma,kaynak tarama Antrenörlük Eğitimi Anlatım ve gösteri yöntemi
3 Görsel ve yazılı literatür tarama Antrenör Tipleri - Antrenörlerin sahip olması gereken özellikler Anlatım ve gösteri yöntemi
4 Sunum hazırlama Antrenörlükte eğitim ve öğretim boyutu Anlatım ve gösteri yöntemi
5 Sunum hazırlama Yaş gruplarına yönelik antrenör yaklaşımları Anlatım ve gösteri yöntemi
6 Sunum hazırlama Antrenörlükte oyun felsefesi oluşturmak ve geliştirmek Anlatım ve gösteri yöntemi
7 Görsel ve yazılı literatür tarama Antrenörlükte müsabaka ve yarışma yönetimi Anlatım ve gösteri yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Görsel ve yazılı literatür tarama Yüksek performans için zihinsel gelişim ve faydaları Anlatım ve gösteri yöntemi, grup çalışması
10 - Kadın & Erkek sporcularda antrenörlük Antrenörlükte Aile-Ebeveyn ilişkisi Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
11 Okuma Antrenörün eğitimi; Üniversite, Spor Genel Müdürlüğü ve Spor Eğitim Dairesi tarafından gerçekleştirilen kurslar Grup çalışması yöntemi
12 Sunum hazırlama, video izleme Antrenörlük Eğitimi yönetmeliği ve Antrenör eğitiminin temel yapısı Gösteri yöntemi ve uygulama çalışmaları
13 Mevcut antrenman programlarını inceleme Saha uygulamalarında antrenman programı tasarımı ilke ve yöntemleri Grup çalışması ve tekrar yöntemi
14 Proje ödevi hazırlama Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri Grup çalışması ve tekrar yöntemi
15 Proje ödevi hazırlama Antrenörlük mesleğine ait sorunlar Final sınavına hazırlık Grup çalışması ve tekrar
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tuncel, F., Erol, E., Sevim, Y., & Sunay, H. (2009). Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Sevim, Y. (2001). Antrenörlük Eğitimi İlkeleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Dolaşır, S. (2006). Antrenörlük Etiği ve İlkeleri, Gazi Yayınları, Ankara.
Konter, E. (2004). Antrenörlük ve Takım Psikolojisi, Palme Yayınları, Ankara.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 3 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 2 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 100
Total Workload of the Course Unit 100
Workload (h) / 25.5 3,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0