Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
ANY411 | TRAINING MODELS | 7 | 3 | 3 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, farklı cinsiyet ve yaş guruplarına yönelik mikro ve makro antrenman planı hazırlamaya ilişkin bilgi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; Antrenman çeşitleri, fonksiyonel antrenman çeşitleri, fasial antrenman modeli, myofasial antrenman modeli, myofasial egzersiz seçimi, performansı belirlemek için kullanılan test çeşitleri, teknik taktik çalışmalarında kullanılacak bilgi ve beceriler, motorik özellikleri geliştirici antrenman modelleri, farklı cinsiyet ve yaş grupları için mikro ve makro antrenman planlamaları konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
1.Antrenman modellerine ilişkin temel kavramları tanımlar. |
2.Fonksiyonel antrenman modellerini açıklar. |
3.Performans test protokollerini açıklar ve test sonuçlarını analiz eder. |
4.Motorik özellikleri geliştirmek amacıyla hazırlanan antrenman modellerini inceler ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir. |
5.Farklı cinsiyet ve yaş guruplarına yönelik antrenman planı hazırlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Antrenman çeşitleri hakkında genel bilgi, antrenman modellerine ilişkin temel kavramlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması | Fonksiyonel Antrenman çeşitleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi, |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Fasial Antrenman modeli | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi, |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Myofasial Antrenman Modeli | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi, |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Myofasial Egzersiz seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi, |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Performansı belirlemek için kullanılan testler ve test sonuçlarının analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi, |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Performansı belirlemek için kullanılan testler ve test sonuçlarının analizi | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi, |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Teknik taktik çalışmalarında kullanılacak bilgi ve beceriler | Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Aerobik, anaerobik dayanıklılık antrenman modelleri | Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Sürat antrenmanı modelleri | Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Kuvvet çeşitleri ve antrenman modelleri | Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Esneklik antrenman modelleri | Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Farklı cinsiyet ve yaş gurupları için mikro antrenman planlamaları | Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Farklı cinsiyet ve yaş gurupları için makro antrenman planlamaları | Anlatım soru cevap, tartışma ve uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
1.Sevim, Y. (2007). Antrenman bilgisi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
2.Bompa, T. O. & Buzzichelli, C. (2018). Periodization-: theory and methodology of training. Human Kinetics, USA |
3.Dündar, U. (2013). Antrenman Teorisi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara |
4.Günay, E., Şıktar, E., Şıktar, E. (2018). Antrenman Bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 75 |
Total Workload of the Course Unit | 75 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |