Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RKY213 | REKREATİF EĞİTSEL OYUNLAR | 3 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Rekreatif amaçlı tasarlanan oyunların oynatılması, yönetilmesi |
Contents of the Course Unit: | Oyun, oyun seçimi, oyun uygulama, eğitsel oyun, rekreasyon, rekreasyon eğitsel oyunlar tasarlama, uygulatma ve kritik yapmak. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Oyun nedir? |
Eğitsel oyun nedir? |
Rekreatif eğitsel oyun nedir? |
Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet gibi belirli kriterler dikkate alınarak tasarlanması |
Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması esnasında dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? |
Rekreatif eğitsel oyunun sonucunda çıktılar. |
Bir sonraki tasarlanacak Rekreatif eğitsel oyunun önceki oyundan yola çıkarak avantaj ve dezavantajlar neticesinde tasarlanması |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Genel | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme | Soru-cevap |
2 | Ders sunumu | Oyun nedir? Oyunun özellikleri? | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Ders sunumu | Oyun tasarlama nasıl olur? Eğitsel oyun nedir? Örnek çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Ders sunumu | Eğitsel oyun tasarlanırken nelere dikkat edilmelidir? Örnek çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Ders sunumu | Rekreatif eğitsel oyunlar nedir? Bir oyun üzerinde örneklerle yürütülme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Ders sunumu | Rekreatif eğitsel oyunların yaş, cinsiyet vb. kriterlerin dikkate alınarak tasarlanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Ders sunumu | Tasarlanan rekreatif eğitsel oyunların uygulanması ve uygulandıktan sonra kritiğinin yapılması, bununla birlikte bir sonraki yapılacak olan oyunların tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken avantaj ve dezavantajların konuşulması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
10 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
11 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
12 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
13 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
14 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
15 | Uygulama | Her öğrenci bir oyun tasarlayıp gelecek ve sınıf arkadaşlarına uygulatacak. | Tasarlanan oyunun uygulatılması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Oyunlarla Spor Eğitimi-Nuriye ÖZSU |
Eğitsel oyunlar akademisi https://www.facebook.com/egitseloyunlarakademisi/ |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 3 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 100 |
Total Workload of the Course Unit | 100 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |