Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RKY115 | INTRODUCTION TO RECREATION AND SPORT SCIENCES | 1 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; Rekreasyonel sporun yönetimsel sürecine ilişkin temel sorunları tartışabilecek ve rekreasyonel spora ilişkin sürdürülebilirlik ve gönüllülük anlayışının önemini açıklayabilecek bilgi birikimini kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, Rekreasyonel sporun gelişimi, tarihsel, felsefi, sosyolojik ve psikolojik boyutları, sağlık için rekreasyonel spor, rekreasyonel sporda yönetim, organizasyon, liderlik, kişilerarası ilişkiler, sürdürülebilirlik ve gönüllülük konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Rekreasyon ve spor bilimlerinin temel kavramlarını tanımlar. |
Rekreasyonel sporun tarihsel gelişimini açıklar. |
Rekreasyonel sporun felsefi, sosyolojik ve psikolojik boyutlarını açıklar ve yorumlar. |
Rekreasyonel sporun yönetimsel, organizasyonel süreçlerini ve rekreasyonel spor liderliğine ilişkin temel sorunları tartışır. |
Rekreasyonel sporda sürdürülebilirlik ve gönüllülük çalışmalarını tartışır ve yorumlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Rekreasyon ve Spor Bilimlerinin Temel Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyon ve Oyun Teorileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyonel Sporun Tarihsel Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyonel Sporun Felsefi Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyonel Sporun Sosyolojik Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Değerlendirme |
6 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyonel Sporun Psikolojik Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Bireysel Çalışma |
7 | Literatür Tarama | Rekreasyonel Sporda Kişilerarası İlişkilerin Temel Dayanakları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Rekreasyonel Sporun Eğitsel (Pedagojik) Temelleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Video İzleme | Sağlık İçin Rekreasyonel Sporun Temel İçerikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, video Gösterim |
11 | Literatür Tarama | Rekreasyonel Sporun Yönetim ve Organizasyonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Analizi |
12 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video İzleme | Rekreasyonel Spor Liderliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Video Gösterim |
13 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Ekorekreasyon ve Rekreasyonel Sporda Sürdürülebilirlik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Grup Çalışması |
14 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Rekreasyonel Sporda Gönüllülük ve Toplumsal Projeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi, Uygulamalı Bireysel ve Grup Çalışması |
15 | Yazılı ve görsel literatür tarama | Öğrenci Sunumları | Uygulamalı Bireysel ve Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon Bilimi. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Karaküçük, S., Kaya, S. ve Akgül, B. M. (2017). Rekreasyon Bilimi-2. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Arslan, S. (2013).Serbest Zaman-Rekreasyon ve Serbest Zaman Eğitimi (Yetişkin Eğitimi Bakış Açısıyla). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Barcelona, R.J., Wells, M. & Arthur-Banning, S. (2016). Recreational Sport: Program Design, Delivery, and Management. USA: Human Kinetics. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 4 | 32 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 150 |
Total Workload of the Course Unit | 150 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |