Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EGY415 | EXERCİSE AND NUTRİTİON İN ELDER PERSONS | 7 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, yaşlılarda doğru beslenme ile fiziksel aktivitenin önemini açıklayabilecek ve yaşlı bireylere uygun egzersiz türlerini seçebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; tanım ve kavramlar, yaşlılıkta vücudun yapı ve işlevleri, besin öğeleri, yaşlılarda beslenme, fiziksel aktivite ve yaşlılarda fiziksel aktivitenin yararları, kronik hastalıklar ve kronik hastalığı olan yaşlılarda fiziksel aktivite ve yaşlılarda fiziksel aktiviteyi arttırmak için önerilen motivasyon yöntemleri konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yaşlılık ve fiziksel aktiviteye ilişkin temel kavramları tanımlar |
Yaşlılarda alınması gereken besin öğelerini ve miktarlarını açıklar |
Yaşlılarda doğru beslenmenin ve fiziksel aktivitenin önemini açıklar |
Yaşlılar için uygulanabilecek fiziksel aktivite türlerini açıklar |
Yaşlılarda, bireyin özelliklerine göre en uygun egzersiz türünü seçer |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme ve yaşlılığın tanımı | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yaşlılıkta vücudun yapı ve işlevlerinde oluşan değişiklikler | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Besin öğeleri; proteinler, karbonhidratlar, yağlar, vitaminler ve mineraller, su, posa ve lif | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama | Yaşlılarda beslenme; Alınması gereken miktarlar ve yaşlılarda beslenmenin önemi | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yaşlılık döneminde beslenme ilkeleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Yaşlılık Döneminde Enerji İhtiyacı | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Fiziksel aktivite ve yaşlılarda fiziksel aktivitenin yararları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Yaşlılarda fiziksel aktivite evreleri; ısınma, yüklenme, soğuma | Anlatım, soru cevap ve uygulama grup çalışması |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yaşlılarda egzersiz sırasında alınması gereken önlemler ve dikkat edilmesi gereken hususlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
11 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yaşlılarda fiziksel aktivite türleri; dayanıklılık (aerobik) ve kuvvetlendirme aktiviteleri; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
12 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yaşlılarda fiziksel aktivite türleri; esneklik ve denge aktiviteleri, öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması ve sunum hazırlama | Yaşlılarda fiziksel aktivite seçimi ve önerilen en ideal egzersiz türleri; öğrenci sunumları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
14 | Konuyla ilgili makale okuma | Kronik hastalıklar ve kronik hastalığı olan yaşlılarda fiziksel aktivite | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
15 | Literatür tarama | Yaşlılarda fiziksel aktiviteyi arttırmak için önerilen motivasyon yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Zorba, E. (2006). Yaşam Boyu Spor. Berday yayıncılık, Ankara. |
Günay, M., Cicioğlu, İ., Şıktar, E. ve Şıktar, E. (2018). Çocuk, Kadın, Yaşlı ve Özel Gruplarda Egzersiz. Gazi Kitabevi, Ankara |
Baysal, A. (2016). Yaşlılıkta Beslenme. Hatiboğlu Kitabevi, Ankara |
Westcott, W. ve Baechle, T. (2006). Strength Training for Seniors. Copyrighted Material, UK |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 125 |
Total Workload of the Course Unit | 125 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |