TR EN

BASIC PROGRAMMING II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YZM102 BASIC PROGRAMMING II 2 4 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi SERKAN GÖNEN
Instructor(s) of the Course Unit Doç.Dr. ELHAM PASHAEI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Kalıtım ve çok biçimlilik gibi temel Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını tanıtmak öğrencilere Nesne Tabanlı Programlama kullanarak problem çözebilme becerisi kazandırmak
Contents of the Course Unit: Sınıflar, Metotlar, Kalıtım, Çok biçimlilik, Arayüzler, İstisnalar, Basit Dosya İşleme

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bu dersi alan öğrenciler; 1.Nesne Yönelimli bir dil kullanarak, temel programlama ve problem çözme becerileri gösterebilmek 2. Kalıtım, polimorfizm gibi Nesne Tabanlı Programlama kavramları uygulayabilmek 3.Katar işleme, istisna işleme, özyineleme kavramlarını açıklayabilmek 4. Java programlama dilinde kodları analiz edebileceklerdir. 5.Grafik Kullanıcı Arayüzü ve dosya yetenekleri ile Nesne Tabanlı programları tasarlayabilmek, geliştirebilmek ve test edebilmek 6.Bir mühendislik problemi için bir algoritma ve programlama çözümü tasarlayabilme.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Sınıflar ve nesneler - Detaylı bakış 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
2 - Sınıflar ve nesneler - Detaylı bakış 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
3 - Dizgiler - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
4 - Dizgiler - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
5 - Dizgiler - 3 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
6 - Nesneye Dayalı Programlama : Kalıtım - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
7 - Nesneye Dayalı Programlama : Kalıtım - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Nesneye Dayalı Programlama : Polimorfizm -1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
10 - Senaryo Uygulama Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
11 - Nesneye Dayalı Programlama : Polimorfizm - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
12 - İstisna İşleme Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
13 - Dosyalar ve Akımlar - 1 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
14 - Dosyalar ve Akımlar - 2 Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
15 - GUI Elemanlarına Giriş Anlatım, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Java How to Program, 8/E, Harvey & Paul Deitel, Pearson, 2010

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, analyze, design, model and solve complex engineering problems based on engineering, science and mathematics fundamentals
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply engineering design to produce solutions that meet specific needs, taking into account global, cultural, social, environmental and economic factors as well as public health, safety and well-being
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to communicate effectively with various stakeholders
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
3

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering and make informed decisions considering the impact of engineering solutions in their global, economic, environmental and social contexts
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to acquire new knowledge and find ways to apply it when necessary, using appropriate learning strategies
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work effectively in a team where its members lead together, create a collaborative and inclusive environment, set goals, plan tasks, and meet goals
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design and conduct appropriate experiments, analyze and interpret data, and apply engineering principles to draw conclusions
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Total Workload of the Course Unit 0
Workload (h) / 25.5 0
ECTS Credits allocated for the Course Unit 0,0