Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
MEK305 | MACHINE ELEMENTS | 5 | 2 | 2 | 2 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi SAFAR POURABBAS |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Makinenin tanımı ve önemi, makine elemanlarının yapılabilirliğini sağlayan projelerin öğretilmesi, makine elemanlarının fonksiyonlara göre sınıflandırılması, malzeme seçimi ve mukavemet hesaplarının öğretilmesi, makine elemanlarının tasarımına yönelik mühendislik formasyonunun verilmesi. |
Contents of the Course Unit: | Makine elemanlarının fonksiyonlarına göre sınıflandırılması ve mukavemet hesapları, birleştirmede kullanılan makine elemanlardan vidalar, pimler, kamalar, kaynaklı birimler. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kaynak, lehim, yapıştırma, perçin bağlantıları ile ilgili standartlar hakkında bilgi edinir. |
Ağırlık Ayrık İşaretlere verilmek üzere; temel Ayrık ve Sürekli işaretleri kavrar. |
İşaretler üzerinde işlem yapmayı sağlayan basit operatörleri bilir. |
Başlıca işaret işleme yazılımı olan Matlab'ı tanıtıp, bir-boyutlu (ses), iki-boyutlu (görüntü) ve kısmen üç-boyutlu (video) işaretleri işler. |
Otomatik kontrol dersinin temel kavramlarını bilir. |
Haftalık Ödev-Proje teslim etme alışkanlığı kazanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders Planının hazırlanması | Tanışma, dersin genel çerçevesi, temel kavramlar hakkında bilgilendirme. | Anlatım |
2 | Ders Planının hazırlanması | Makinenin tanımı, önemi, basit makinelerin sınıflandırılması, sistemlerin oluşumunu sağlayan proje çevrimleri. | Anlatım |
3 | Ders Planının hazırlanması | Genel mukavemet bilgileri ve makine elemanlarının yapımında kullanılan mühendislik malzemeleri. | Anlatım |
4 | Ders Planının hazırlanması | Makine elemanlarının şekillendirilmesinde uygulanan imalat yöntemleri. | Anlatım |
5 | Ders Planının hazırlanması | Makine elemanlarının birleştirilmesi, tanımı, sınıflandırılması. Aracı makine elemanları kullanılarak yapılan birleştirmeler. | Anlatım |
6 | Ders Planının hazırlanması | Vidalı birleştirmeler, vidanın tanımı, sınıflandırılması, vidayı oluşturan terimler. | Anlatım |
7 | Ders Planının hazırlanması | Vida teknik resimlerinin çizim kuralları, cıvatalar ve somunlar ile malzemelerin üretim yöntemleri. | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Planının hazırlanması | Vidaların hesabı, vidaların boyutlandırılması, oto blokajlı şartının irdelenmesi, verim hesabı. | Anlatım |
10 | Ders Planının hazırlanması | Vidalara ait problem çözümleri. | Anlatım |
11 | Ders Planının hazırlanması | Pim ve perno ile birleştirme, sınıflandırma, pimlere ait örnek uygulamalar ve hesaplamalar. | Anlatım |
12 | Ders Planının hazırlanması | Mil göbek bağlantıları, kamalar. | Anlatım |
13 | Ders Planının hazırlanması | Çözülemeyen sabit birleştirmeler (bağlantılar), kaynak. | Anlatım |
14 | Ders Planının hazırlanması | Destekleme güç iletim elemanları, miller ve problemleri. | Anlatım |
15 | Ders Planının hazırlanması | Destekleme güç iletim elemanları, miller ve problemleri. | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
H.Kurt, Ders notları. |
Makine Elemanları ve Çözümlü Problemler, 1.Cilt, Prof.Dr.İsmail Gürgül, 2005, Birsen Yayınevi. |
Makine Elemanları I, Ö.Çolak, Çağlayan, 2012. |
Makine Elemanları, M.Akkurt, M.Kent, Cilt I, 1975. |
Maschinen Elemente, G.Niemann, Göttingen Heidelberg, 1969. |
Makine Elemanları, Cilt I, Ş.Okday, Kazman Matbaası, 1979. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to adopt math and science knowledge to the problems of Mechatronic Engineering.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can use the scientific methods to solve problems of Mechatronic Engineering.
|
4 | |||||
2 |
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can define, scientize and solve the actual mechatronics problems.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use modern tools such as softwares in engineering design and analysis.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prone to work in interdisciplinary teams and be a team leadership.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
|
2 | |||||
2 |
Can approach with a global perspective to Mechatronics Engineering.
|
1 | |||||
3 |
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
|
2 | |||||
4 |
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Engineering.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
|
4 | |||||
2 |
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have professional and ethical values and sensitive to these.
|
0 | |||||
2 |
Sensitive to health and safety issues in Mechatronic Engineering.
|
0 | |||||
3 |
Sensitive to social, environmental and economic factors in professional activities.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 108 |
Total Workload of the Course Unit | 108 | ||
Workload (h) / 25.5 | 4,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |