Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
UCK498E | GRADUATION PROJECT II | 8 | 2 | 1 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Eğitim sürecinde almış oldukları teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak, öğrencilerin herhangi bir uçak, hava aracı veya sistemin tasarlanmasını, planlanmasını ve üretimini gerçekleştirmeyi öğretmektir. Ayrıca, öğrencilerin mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözmebilme yeteneğini kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders bir projenin tasarımını içerir. Proje tek veya birçok kişiden oluşan gruplar oluşturularak yapılabilir. Proje; seçiminden, projenin bitirilmesi ve sunulmasına kadar geçen süreci kapsar. Bu ders, öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendiklerini kullanmalarına yöneliktir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Bu dersi alan öğrenciler; İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar. Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar. Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir. Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar. Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme Çalışmasının Hakkında genel bilgilendirme, Konu seçimi | Yüz yüze anlatım |
2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme Çalışması Ön Hazırlığı, konu ve grupların belirlenmesi | Yüz yüze anlatım |
3 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Literatür Çalışması, Konuların tartışılması ve çalışma gruplarının belirlenmesi | Grup çalışması |
4 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje konularının genel değerlendirilmesi ve yorumlanması | Grup çalışması |
5 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje ile ilgili literatürlerin incelenmesi ve kullanılacak yöntemlerin değerlendirilmesi yorumlanması | Grup çalışması |
6 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje ile ilgili literatürlerin incelenmesi ve kullanılacak yöntemlerin değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
7 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları | Öğrenci Sunumları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları, sorunların değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
10 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları, sorunların değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
11 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Proje çalışmalarının başlanması ve öğrenci sunumları, sorunların değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları |
12 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışmasının uygun şekilde rapor edilmesi | Öğrenci Sunumları |
13 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışmasının uygun şekilde rapor edilmesi | Öğrenci Sunumları |
14 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışması rapor, sunum ve poster formatlarının incelenmesi | Öğrenci Sunumları |
15 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Bitirme çalışması rapor, sunum ve poster formatlarının incelenmesi | Öğrenci Sunumları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Uçak ve hava aracı sistem tasarımı ile ilgili kitaplar ve dokümanlar |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
5 | |||||
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
4 | |||||
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
5 | |||||
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
5 | |||||
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 1 | 3 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 133 |
Total Workload of the Course Unit | 133 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |