Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
PHY108 |
PHYSICS II |
2 |
5 |
4 |
6 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
İngilizce |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Prof.Dr. OSMAN KOPMAZ |
Instructor(s) of the Course Unit |
|
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Doğada elektromanyetizmayla ilişkili olan olayların fizik bakış açısıyla bütüncül bir
şekilde sunulması. Elektromanyetizmanın yol açtığı temel teknolojik uygulamaların bu
kuram çerçevesinde anlatımı. Noktasal elektrik yükler için tanımlanmış yasaların
sürekli yük dağılımlarına uygulanmasıyla sonsuz küçük katkıların toplanmasının
matematik yöntemlerle nasıl hesaplanacağının öğretilmesi. Temel matematik
kavramların uygulamada nasıl kullanıldığı fikrinin öğrenciye verilmesi amaçlanır. |
Contents of the Course Unit: |
Elektromanyetik kavramların temel prensip ve kuramları: Coulomb yasası, Elektrik
alanı, Gauss yasası, elektrik potansiyeli, DA Elektrik devreleri, manyetik alan,
Manyetik alan kaynakları, Ampere yasası, Faraday yasası, maddenin manyetik
özelikleri, AA devreleri, Maxwell denklemlerinin sunumu, Elektromanyetik dalga
kavramı. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Dersin laboratuvar uygulamalarında öğrenci deney yapma becerisi kazanır.
Doğanın elektromanyetizmayla ilişkili temel kuramlarına nasıl yol açtığı öğrenir.
Kuramsal çerçevede elde edilen genel elektromanyetik yasaların teknolojik alanlara
nasıl uygulanıdını öğrenir
kuramsal yapılardan öngörü yapma yeteneğini kazanır.
Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri
yorumlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
- |
Coulomb Yasası ve Elektrik Alanları Elektrik yüklerinin özellikleri; Yalıtkanlar ve
iletkenler |
- |
2 |
- |
Gauss Yasası Elektrik Akısı |
- |
3 |
- |
Elektriksel Potansiyel Elektriksel potansiyel ve potansiyel farkı, Düzgün bir elektrik
alandaki potansiyel farkları, |
- |
4 |
- |
Sığa ve Dielektrikler |
- |
5 |
- |
Akım ve Direnç Elektrik akımı |
- |
6 |
- |
Doğru Akım Devreleri Elektromotor kuvveti |
- |
7 |
- |
Manyetik Alanlar Manyetik alan; Akım taşıyan bir iletkene etkiyen manyetik kuvvet;
Düzgün bir manyetik alan içindeki akım halkasına etkiyen tork; Yüklü bir parçacığın
düzgün bir manyetik alan içindeki hareketi, Hall olayı |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Manyetik Alan Kaynakları Biot-Savart yasası; İki paralel iletken arasındaki manyetik
kuvvet; Ampere yasası; Bir selenoidin manyetik alanı; Manyetik akı; Manyetizmada Gauss
yasası; Yerdeğiştirme akımı ve Ampere yasasının genel biçimi |
- |
10 |
- |
Faraday'ın indiksiyon kanunu; Hareketsel EMK; Lenz yasası; İndiksiyon EMK'leri ve
elektrik alanları, Maxwell'in harika denklemleri denklemleri |
- |
11 |
- |
İndüktans Öz-indüktans; RL devreleri; Manyetik alan içinde enerji; Karşılıklı indüktans; |
- |
12 |
- |
LC devresinde salınımlar. Alternatif Akım Devreleri AA kaynakları ve fazörler; Dirençli AA devresi; İndüktörlü AA |
- |
13 |
- |
RLC seri devresi; AA devresinde güç; Seri RLC devresinde rezonans; Transformatörler ve
güç iletimi |
- |
14 |
- |
Elektromanyetik Dalgalar Maxwell denklemleri ve Hertz'in buluşları ; Düzlem |
- |
15 |
- |
elektromanyetik dalgalar; Elektromanyetik dalgaların taşıdığı enerji; Momentum ve radyasyon basıncı; |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics, Ninth Edition Raymond A. Serway and John W. Jewett, Jr |
Fundamentals of Physic, David Halliday-Robert Resnick |
“Sears & Zemansky’nin Üniversite Fiziği, Cilt II” Hugh D. Young, Roger A. Freedman, 14. Baskı, Pearson |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety,
under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability,
Ability to design to meet requirements.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to work in teams with different disciplines
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
|
0 |
|
|
|
|
|
4 |
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
|
0 |
|
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
5 |
5 |
25 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
2 |
2 |
4 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
2 |
2 |
4 |
TOPLAM |
43 |
0 |
153 |
|
Total Workload of the Course Unit |
153 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
6 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
6,0 |
|